El primer que han fet els bombers a l'estació d'Universitat ha estat tancar-la i evacuar les persones que hi havia a les andanes. Passaven pocs minuts de les dues quan la línia 1 del metro ha quedat aturada. "Ha empezado a salir humo negro. Nos han dicho que saliéramos rápido y han cerrado el metro." El fum que ha començat a sortir pels conductes de ventilació s'ha estès pel vestíbul de l'estació i fins i tot era visible des del carrer. També ha omplert els túnels de la línia 1 i això ha fet que el servei es mantingués suspès durant una hora i mitja entre Espanya i Marina. També han vist fum els usuaris de la xarxa de Rodalies, tot i que el servei no s'ha aturat. "A Sant Andreu Arenal hi havia molt molt fum, que quan han obert les portes perquè la gent baixès ha començat a entrar dins del vagó i feia molt mala olor." De fet, un tren de Renfe, segons els han comunicat als Bombers, hauria estat l'origen del fum. Circulava amb les rodes frenades accidentalment per un túnel que està connectat amb la xarxa de metro. JOSÉ LALUEZA, oficial dels Bombers de Barcelona "Degut a què no hem trobat cap causa plausible que expliqui d'on ha pogut sortir tant de fum, l'única hipòtesi que ens queda és que el fum que ha generat aquest comboi ha passat del túnel de ferrocarril de Renfe al túnel del metro." La línia 1 ha quedat restablerta cap a dos quarts de quatre un cop els túnels han quedat lliures de fum. A l'estació d'Universitat, la normalitat ha tornat mitja hora més tard. Abans, però, de permetre que els viatgers baixessin a les andanes, han circulat uns primers trens sense passatge, segons han explicat els bombers. Ha estat una manera d'ajudar a dispersar la gran quantitat de fum que s'havia generat. Tot i això, encara es podia apreciar algunes restes del fum que ja no impidien la circulació normal dels trens.

La incidència s’ha produït a les 14.07 h, quan s’ha hagut de desallotjar l’andana de l’estació d’Universitat per presència de fum. Així doncs, cap passatger ha quedat atrapat. Els serveis mèdics han hagut d’atendre dos treballadors del metro i dos agents de la Guàrdia Urbana per inhalació de fum.


[Foto: @danielcm2893]

Sis dotacions dels Bombers han treballat a les instal·lacions per detectar l’origen i les causes del succés. Després d’inspeccionar el túnel des de l’estació d’Universitat fins pràcticament la d’Urgell, els bombers han descartat una incidència elèctrica com a detonant. La hipòtesi més probable és que un tren de Rodalies hagi passat per unes vies pròximes amb les rodes frenades i hagi provocat el fum, que s’hauria escampat sota terra fins a les instal·lacions del metro.

Com a conseqüència, l’L1 no ha circulat entre les estacions d’Espanya i Marina durant una hora, el tram més cèntric de la línia. Tot i que el servei està restablert, les L1 i L2 no s’aturen l’estació d’Universitat fins que no es ventili del tot.