El 2020 els veïns del Fort Pienc van aconseguir que s’habilités una sortida contra direcció a l’accés d’Alí Bei perquè part del trànsit d’autobusos es desviés directament cap al carrer de Sardenya, especialment els que van en sentit nord. Ara, l’augment de trànsit de l’estació fa que molts autobusos continuïn creuant el Fort Pienc per sortir de Barcelona. Els veïns i també l’Escola del Fort Pienc, que està al davant de l’estació, demanen uns solució definitiva per regular el nombre d’autobusos que travessen el barri.
Els veïns demanen un accés directe a l’estació pel carrer de Sardenya
La solució provisional del tram contra direcció a Alí Bei fa possible que els autobusos puguin anar directament cap a Sardenya i Marina. El problema és que és opcional i molts conductors segueixen sortint en sentit Nàpols.
Ara, alertats per l’increment de trànsit a la terminal, on s’han derivat línies que abans estaven en altres punts de la ciutat, demanen un accés directe des del pont de Sardenya, amb una rampa ampla, tant d’entrada com de sortida. Aquesta possibilitat, que suposaria eliminar el pàrquing de darrere l’estació, no es troba entre els plans de l’Ajuntament. El regidor Pau Gonzàlez ha explicat que és partidari de fomentar al màxim l’ús d’aquesta sortida contra sentit, mentre es decideix si es planteja una sortida cap a carrers de més envergadura o es reubica la terminal.
El Bus Turístic fa vessar el got
L’aparició d’una nova parada del Bus Turístic ha fet que tant l’associació de veïns del barri com l’Escola del Fort Pienc reaccionin. La parada està al davant de l’accés de passatgers de l’Estació del Nord i just davant l’Escola del Fort Pienc i l’illa d’equipaments del barri.
El problema d’una central d’autobusos dins la trama urbana
On hi ha unanimitat és en la necessitat que té Barcelona d’una estació central d’autobusos. Des de l’Associació de Veïns del Fort Pienc expliquen que fa anys que es debat sobre les estacions de Sagrera i Sants, i la saturació de l’Estació del Nord és perquè en supleix les mancances.
El regidor Pau Gonzàlez també proposa reflexionar si el Fort Pienc és la ubicació més adequada per a la gran estació d’autobusos de Barcelona, però mentre es decideix si ha d’anar a la Sagrera o en un altre punt, amb la millora que faran de l’Estació del Nord amb fons europeus volen reduir l’impacte a l’entorn al mínim possible.