Aquest cap de setmana començaran els treballs previstos de reorganització dels carrils dels carrers d’Aribau i de Muntaner, al districte de l’Eixample. L’actuació preveu eliminar un dels quatre carrils de circulació dels dos carrers, entre l’avinguda Diagonal i la Gran Via de les Corts Catalanes, per crear un cordó de serveis amb diferents usos: places d’aparcament per a motocicletes i bicicletes, zones de càrrega i descarrega, i també contenidors. Aquest cordó estarà situat a la vorera del costat Besòs en el cas de Muntaner i al costat Llobregat en el cas d’Aribau. Quedaran, per tant, dos carrils de circulació i un de destinat al transport públic en ambdues vies.

900 places més d’aparcament per a motos i 90 de càrrega i descàrrega

L’actuació permetrà alliberar les voreres d’aquests dos carrers i ampliar l’espai destinat als vianants, baixant les motos i els contenidors de la vorera a la calçada. En el cordó de serveis es crearan 900 places noves d’aparcament per a motos. També 90 places de càrrega i descàrrega que permetran millorar la distribució de mercaderies en uns carrers amb molta activitat comercial. L’Ajuntament afirma que això també permetrà reduir la indisciplina viària que es produeix amb els camions i furgonetes que necessiten descarregar i amb les motos que aparquen en vorera.

De forma singular, als trams anteriors als girs a l’esquerra amb major demanda, no s’habilitarà el cordó de serveis, de manera que existirà un carril exclusiu de gir. La intervenció als carrers d’Aribau i de Muntaner tindrà un cost d’uns 115.000 €.

Un projecte aprovat en el marc dels pressupostos participatius

Les obres que ara comencen són una iniciativa aprovada en el marc dels pressupostos participatius, amb el nom de Prou autopistes a l’Esquerra de l’Eixample, que vol ampliar l’espai per als vianants a les voreres i reduir els carrils de circulació per prioritzar la salut de la població. El projecte ha estat treballat amb els promotors de la iniciativa, l’Associació de Veïnes i Veïns de l’Esquerra de l’Eixample, després que se n’hagi valorat la viabilitat en àmbit tècnic.