Un carril menys per reduir el trànsit. És l’actuació que l’Ajuntament de Barcelona farà el 2023 al carrer d’Aribau i al de Muntaner. Les dues vies tenen ara tres carrils per al trànsit privat i un per a bus i taxi. Segons ha avançat ‘La Vanguardia’ i ha confirmat betevé, l’actuació eliminarà un dels carrils per a cotxes, el de l’esquerra, per fer-hi un cordó de serveis amb places d’aparcament per a motos, càrrega i descàrrega i contenidors.

D’aquesta manera, s’alliberaran unes voreres especialment saturades tant a Aribau com a Muntaner, on les motos aparcades i els contenidors resten espai als vianants. El regidor de l’Eixample, Pau Gonzàlez, ha explicat que la intervenció permetrà “disminuir el volum de trànsit” que passa per aquests carrers i guanyar espai a les voreres “perquè les voreres han de ser per als vianants”.

Al carrer d’Aribau, s’eliminarà el carril de l’esquerra entre la Gran Via i la Diagonal

Carril bus més ample

Tant a Aribau com a Muntaner, el carril bus/taxi serà el més ample de tots, farà 2,90 metres i tindrà una franja de 30 centímetres per separar-lo dels carrils per al trànsit privat, que faran entre 2,40 i 2,50 m segons el carrer. Fonts municipals expliquen que, en els trams en què hi ha un gir a l’esquerra amb major demanda, no s’habilitarà el cordó de serveis i hi haurà un carril exclusiu per girar.

Una petició veïnal als pressupostos participatius

Amb aquesta intervenció, l’Ajuntament donarà resposta a una de les propostes veïnals més votades a l’Eixample en els primers pressupostos participatius. La van impulsar l’AV Esquerra de l’Eixample i Camí Amic amb el títol ‘Posem fi a les autopistes a l’Esquerra de l’Eixample’. “No ens resignem a respirar un aire tan contaminat i haver d’anar pel carrer amb estretors”, valora el vocal d’urbanisme de l’entitat veïnal, Xavier Riu.

Riu també destaca que les propostes guanyadores a l’Eixample demanaven millorar l’espai públic i creu que això demostra que “és un tema clau”. De fet, des del consistori remarquen que és una proposta que ha impulsat i decidit la ciutadania. Les mateixes fonts expliquen que l’Ajuntament ha valorat la viabilitat tècnica de la proposta -com en tots els projectes dels pressupostos participatius- i s’ha assegurat que suposi una millora de l’entorn.