Després d’un any i mig d’obres, aquest dilluns ha estat el primer dia laborable en què els cotxes han circulat per la via Laietana amb la nova configuració de carrils després de la reforma, entre la plaça d’Urquinaona i la d’Antoni Maura i en què s’iniciaven les obres a la part baixa del carrer. No ha estat una estrena plàcida per als conductors, ja que des de primera hora hi ha hagut col·lapse i embussos. Al llarg del matí, el recorregut en cotxe des de plaça Urquinaona i fins a Correus era de 30 minuts de durada.

Amb la nova configuració hi ha dos carrils de baixada: un per al vehicle privat i un altre per al transport públic. El problema és que la situació s’ha vist agreujada per l’inici de la segona fase de les obres. Per poder dur-les a terme, des de la plaça d’Antoni Maura i fins a Correus només s’ha deixat un carril de circulació de baixada que han de compartir el vehicle privat, els busos i els taxis.

Les retencions, segons ha pogut comprovar betevé, s’han produït al llarg de tota la via i han arribat fins a l’edifici de Correus. La situació ha generat molt malestar entre els conductors. Entre els comerciants, hi ha també incertesa, ja que de moment encara no s’ha obert el carril bici. Alguns tenen la sensació que la situació ha empitjorat respecte a la configuració anterior.

També hi ha hagut crítiques per part de l’oposició. El regidor de TriasxBCN Jordi Martí Galbis ha criticat els embussos a través de les xarxes socials.

Els embussos s’han repetit a la tarda

La situació de col·lapse s’ha tornat a repetir a la tarda a la via Laietana. Poc després de les 17 h TMB informava que les línies que circulen per aquest carrer, V15, V17 i 47, podien veure afectada la seva freqüència de pas per congestió circulatòria.