Només fa dues setmanes que ha començat la segona fase d’obres de la via Laietana i ja s’han introduït alguns ajustos per millorar la mobilitat en aquesta via. L’Ajuntament vol garantir-hi la fluïdesa, després d’analitzar com ha funcionat el trànsit durant aquests primers dies de restriccions. Segons les dades de l’Ajuntament, ara mateix, durant els moments amb més congestió es triga el doble que abans a fer el recorregut de cap a cap.

L’Ajuntament creu que la situació “segur que canviarà en les properes setmanes” i recorda que, com sempre que es fa una obra nova, els primers dies cal adaptar-se a la situació.

Doble carril de circulació abans de l’últim semàfor

Una de les millores que ja s’hi han aplicat és doblar el carril de circulació just davant de l’últim semàfor, a tocar del passeig de Colom. Això permet duplicar la capacitat dels vehicles que esperen a sortir de la via per anar cap a la Barceloneta o el mateix passeig de Colom. A més, també s’ha allargat el temps de sortida als semàfors d’aquest punt.

Alhora, s’ha suprimit el pas de vianants que hi ha a l’altura del carrer de Jaume I per facilitar el gir de vehicles. Així, ara els vianants han de passar pel pas existent a Sots-tinent Navarro. A banda, s’ha revisat la programació semafòrica tenint en compte tots aquests canvis.

Una altra de les modificacions significatives és la substitució de les barreres de formigó per altres de plàstic, que són més fàcils de moure pels serveis d’emergències, com els bombers o les ambulàncies. De fet, aquest era un dels precs que TriasxBCN havia fet arribar al consistori en les darreres hores.

Altres actuacions previstes

A banda, durant els mesos de setembre i octubre hi ha previstes altres actuacions que han de contribuir a millorar la fluïdesa a la zona:

  • S’habilitarà doble sentit de circulació des del carrer de Fusteria a la plaça d’Idrissa Diallo.
  • Incrementar el nombre de panells informatius que recomanen baixar pel passeig de Picasso.
  • Habilitar el gir a l’esquerra a Pla de Palau, per anar des de Marquès de l’Argentera cap al passeig de Joan de Borbó.
  • Canviar la programació semafòrica de la via Laietana amb Joaquim Pou.
  • Traslladar el pas de vianants que hi ha al número 2 de la via fins a l’altura del passeig de Colom.

Tallar totalment el trànsit, l’últim recurs

Si finalment, però, no es pot garantir la fluïdesa del transport públic l’última opció que es planteja el consistori és restringir-hi totalment el trànsit de vehicles privats. L’Ajuntament de Barcelona reconeix que aquest és l’últim escenari amb què treballa, però no descarta haver-lo d’aplicar donada la complexitat de les tasques que s’han d’afrontar en els propers mesos, que impliquen recol·locar i desviar els serveis del subsol. Tot i això, el consistori espera que aquest veto al trànsit privat no sigui necessari.