Transports Metropolitans de Barcelona s’està replantejant el funcionament d’algunes línies de busos que ha detectat que tenen un nombre d’usuaris que consideren molt baix o insuficient. Entre aquestes línies es troba l’autobús 135, que fa un recorregut per diferents barris de muntanya del districte d’Horta-Guinardó com són Montbau o la Vall d’Hebron.

La línia 135 està infrautilitzada

Segons dades de la companyia de transports, les dades parlen per si soles i el nombre d’usuaris del 135 és molt baix. Per exemple, asseguren que els caps de setmana només l’utilitzen una mitjana de dos passatgers per trajecte.

Actualment el bus 135, que es va crear fa dos anys, té una freqüència de pas de 45 minuts i no ha complert amb les expectatives d’ús.

Només hi ha un bus per fer tot el recorregut, triga molt i, per tant, hem pactat amb els veïns que farem que durant el 2021 aquest sigui un bus com el que ja funciona a Torre Baró, un bus a demanda més ràpid i efectiu.
Rosa Alarcón, regidora d’Horta-Guinardó

La prova pilot a Torre Baró ha funcionat

Ja hi ha experiències de bus a demanda a la ciutat. Per exemple, s’ha implantat amb èxit a Torre Baró, al nord del districte de Nou Barris. Un sistema de reserva del servei de bus a través d’una aplicació mòbil o per telèfon que permet estalviar recorreguts al vehicle ja que només recull als passatgers que volen desplaçar-se. En el cas de Nou Barris, la prova pilot ha durat dos anys i la mateixa alcaldessa, Ada Colau, ha dit que el servei s’estableix de forma definitiva pels bons resultats que ha donat.