projectes mobilitat autobus

(ACN / Redacció) Barcelona provarà càmeres amb intel·ligència artificial (IA) per millorar la circulació al carril bus i també farà una prova pilot perquè les parades siguin centres de dades. Aquestes són els dos projectes guanyadors del repte per potenciar l’eficiència de la xarxa d’autobusos, llançat per l’Ajuntament a través de la col·laboració de Mobilitat i la Fundació BIT Habitat, TMB i Fira de Barcelona.

Les dues solucions voler, per una banda, oferir a les mateixes parades informació i dades en temps real sobre la xarxa de bus en particular i l’entorn viari en general, alhora que la mateixa parada recull i proporciona informació del que succeeix al seu entorn.

I per l’altra, utilitzar la intel·ligència artificial per detectar des del mateix autobús ocupacions tant del carril bus com de les mateixes parades, amb l’objectiu de millorar la seva velocitat comercial. Ambdues solucions compleixen amb el reglament de protecció de dades (RGDP) europeu.

Les empreses Buspas i Hayden AI, les guanyadores del repte

Les empreses Buspas i Hayden AI són les guanyadores del repte. Els projectes seleccionats rebran prop de 200.000 euros per portar a terme les proves pilot i avaluar-ne els resultats i la viabilitat. Aquest repte va rebre un total de 25 propostes d’empreses d’origen nacional i internacional provinents de diferents països europeus, americans o asiàtics, com n’és exemple Canadà, França o Corea del Sud, gràcies també a la difusió i suport d’Acció a través de la seva Xarxa d’Oficines Exteriors.

Els dos projectes premiats tindran, a més, projecció internacional participant en la propera edició de Tomorrow.Mobility, que tindrà lloc al novembre conjuntament amb Smart City Expo World Congres al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona.