Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha fet la compra més gran de busos d’hidrogen que hagi fet mai. Són 36 busos estàndard de 12 metres i dos més d’hidrogen articulats que s’incorporaran a la flota i que seran els primers que circularan a tot Espanya.

Els busos estàndard —de la companyia Solaris Bus Ibérica— han tingut un cost de 23,3 milions d’euros en total i han estat finançats pel fons Next Generation del Ministeri de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana. Pel que fa als busos articulats, del mateix fabricant, han costat 1,7 milions d’euros i han estat adquirits gràcies a una subvenció del projecte JIVE2.

La Línia X1 tindrà 46 busos d’hidrogen

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha afirmat que amb aquesta compra “TMB passarà de vuit vehicles d’hidrogen, que actualment circulen per la Línia X1, a 46 busos”. A més, ha destacat que “es consolida la flota d’hidrogen i s’avança en la transformació del bus amb més vehicles de zero emissions”. El primer bus d’hidrogen que va circular a l’estat va ser a Barcelona l’abril del 2022.

La previsió és que els nous autobusos comencin a circular durant el segon semestre del 2024. Quan això passi, la flota serà de 232 busos elèctrics i 44 d’hidrogen. TMB calcula que amb els nous vehicles en funcionament podran reduir 4.785 tones d’emissions de CO2 i 22 tones de nox l’any.