Barcelona preveu la possibilitat d’arribar a eliminar fins a gairebé la meitat dels parquímetres que hi ha als carrers de la ciutat. Segons ha pogut saber betevé, l’empresa municipal B:SM (l’encarregada de gestionar l’àrea verda i l’àrea blava d’aparcament) ha engegat els tràmits per trobar una empresa privada que gestioni el manteniment dels parquímetres i, en la documentació del contracte, es planteja que hi pugui haver una retirada progressiva de fins al 44 % dels parquímetres durant els propers cinc anys.

Ara a Barcelona hi ha instal·lats 1.783 parquímetres al carrer i, per tant, de retirar-ne el 44 % màxim que es planteja a la documentació, el 2028 quedarien uns 990 parquímetres en funcionament. Fonts de l’empresa pública han avisat a betevé, però, que el nombre final d’unitats a jubilar s’anirà calculant en funció de les necessitats que es detectin el dia a dia.

Per què eliminar alguns parquímetres?

Les mateixes fonts expliquen que es posa damunt de la taula aquest escenari de possible retirada de parquímetres arran dels canvis urbanístics que viu la ciutat. Per exemple, quan s’elimina un cordó d’aparcament per fer-hi un carril bici o pacificar un carrer, ja no calen màquines de pagament. També hi ha una altra raó, que són les tendències d’ús dels conductors: cada vegada més, paguen els tiquets d’estacionament a través de l’aplicació mòbil Smou.

De fet, B:SM assegura que ara mateix un 82 % dels usuaris de les places de resident ja paguen a per l’app Smou. Els tràmits per trobar l’empresa que faci el manteniment dels parquímetres de Barcelona ja han començat aquest mes d’octubre i B:SM té un pressupost total d’uns 7,5 M €.

On aniran els parquímetres que es treguin?

Un cop retirats els parquímetres, l’empresa que se n’encarregui del manteniment acordarà amb B:SM quantes unitats s’enviaran a un magatzem com a estoc sencer (és a dir, per reemplaçar d’una sola peça els parquímetres que quedin al carrer i que necessitin un relleu), i quants es desmuntaran per obtenir peces de recanvi.

Segons avisa B:SM, la prioritat serà mantenir les màquines senceres sempre que sigui possible i, en segon terme, s’optarà per desmuntar i reaprofitar peces concretes. En canvi, com a últim recurs, els parquímetres s’especejaran i es tractaran com a residu quan la màquina no es pugui reaprofitar de cap de les maneres.