t-mobilitat

(ACN) L’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) avançarà fins a 14 milions d’euros a l’empresa concessionària perquè acabi el projecte de la T-Mobilitat, segons ha avançat el diari ‘Ara’. El sistema de targetes recarregables que ha de substituir els títols de cartró es va començar a gestar el 2014, però ha passat per períodes de dificultat que fins i tot han fet que un dels principals financers, CaixaBank, es retirés l’any passat. L’ATM va decidir aleshores avançar diners per acabar el projecte. Segons el rotatiu, des de finals de desembre s’han injectat 10,6 milions, sense IVA. L’entitat afirma que els diners s’haurien d’haver posat igualment al llarg del contracte de concessió.

L’ATM ha explicat, concretament, que davant les “dificultats econòmiques” de la firma concessionària, SOC Mobilitat (un consorci liderat per la mateixa CaixaBank a més d’Indra, Fujitsu i Marfina), i per tal de garantir la continuïtat del projecte sense interrupcions “ni tan sols temporals”, s’ha optat per “modificar l’esquema de retribució”, de manera que es pot disposar de l’import de la tarifa de gestió garantida dels dos últims anys d’explotació d’acord amb el PEF vigent.

No hi ha, doncs, subratlla l’ATM, cap “augment” de retribució sinó una “modificació” en el calendari de retribució d’uns recursos que “s’haurien ingressat igualment” amb posterioritat, atès que són “ingressos garantits”.

Atès que la posada en funcionament no va ser la prevista en la segona addenda signada al febrer del 2020 i posteriorment s’han signat dues addendes, l’ATM subratlla que és “condició indispensable” acordar un nou pla economicofinancer a tot estirar el 31 de març.