El primer dels trens adquirits per TMB per substituir tots els vehicles amb amiant del metro ja està a punt per a les proves de circulació. Es tracta d’un comboi de la sèrie 7000 que donarà servei a la Línia 3 i que està dissenyat amb els estàndards més elevats de digitalització, sostenibilitat i accessibilitat. En total s’han adquirit 50 combois per gairebé 320 milions d’euros en l’operació de compra de material mòbil ferroviari més important de la història de TMB i l’ATM.
Procés de renovació i retirada de l’amiant
Els 50 vehicles nous es fabriquen a la planta d’Alstom a Santa Perpètua i permetran la renovació del parc mòbil i l’eliminació de l’amiant en el material mòbil de la xarxa. D’aquests trens, 26 formaran la sèrie 7000, d’ample internacional, i circularan per l’L3, i 24 més de la sèrie 8000, d’ample ibèric, circularan per l’L1.
La seva adquisició permetrà la retirada de 48 trens de les sèries 2000, 3000 i 4000, i s’hi afegiran dos més per reforçar la flota de la línia verda.
La presidenta de TMB, Laia Bonet; el secretari general del Departament de Vicepresidència i de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font; el director general de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Pere Torres, i el director de la xarxa de Metro, Òscar Playà, han visitat aquest dimecres la primera unitat d’aquests trens a les instal·lacions de Metro de Barcelona al Triangle Ferroviari.
Aquests nous trens permetran retirar tots els vehicles amb amiant del metro
A punt per a les proves de circulació
El primer tren ja pot començar les proves de circulació, després de fer les proves dinàmiques, la verificació de la comptabilitat electromagnètica i el mesurament del soroll tant intern com extern.
Els combois compleixen els criteris de sostenibilitat i accessibilitat que estableix el Pla estratègic 2025 de TMB. Aquest pla fixa, entre altres objectius, reduir més de 17.000 tones de CO2 i transportar de forma més sostenible més de dos milions de passatgers.