El districte de l’Eixample guanya un carril bici per creuar-lo de cap a cap. Aquest diumenge se n’ha inaugurat el primer tram, del carrer de Tarragona al passeig de Gràcia, i es preveu que, abans del 2021, la setmana vinent, els ciclistes hi puguin transitar i travessar la ciutat des del districte de Sants-Montjuïc i fins a Sant Martí. En total són 4,8 km de carril bici situat a la banda mar del carrer d’Aragó.

La tinenta d’alcaldia de Mobilitat, Janet Sanz, ha destacat que, amb aquesta oberta, Barcelona suma “30 km de carrils bici desenvolupats només aquest any. Durant aquesta legislatura i l’anterior hem duplicat els carrils existents a la ciutat i seguirem treballant perquè Barcelona sigui una ciutat pedalable”.

Diversitat d’opinions entre usuaris

Els primers ciclistes que hi han passat, pocs en aquesta primera jornada, han mostrat diversitat d’opinions per aquesta nova via. Alguns veuen amb bons ulls la reducció de carrils, però d’altres creuen que, en una artèria viària com és el carrer d’Aragó, la convivència amb els cotxes és perillosa.

“Caldrà veure si transitar amb bici per aquest carril és agradable i segur”
ciclista

La majoria d’usuaris que freqüenten aquesta zona, bé perquè hi viuen o hi treballen, admeten que trobaven a faltar una via per a ciclistes.

Els comerços, satisfets amb el carril

Els que més aplaudeixen el carril són els comerços ubicats a la via. Diuen que aquest nou tram de biciclietes és un primer pas perquè ciclistes, i també vianants, s’apropin a comprar al comerç del barri.

“Hem de reconvertir la imatge del carrer d’Aragó: de ser una via únicament de cotxes a ser un espai on passejar”
Àngel Nicolau, Reserva Ibèrica

Els establiments que tenen terrasses també veuen amb bons ulls aquest carril. Creuen que es reduirà el soroll i els comensals podran gaudir de les terrasses una mica més allunyats del trànsit de cotxes.

Més embussos?

El principal dubte que aquest nou carril genera a veïns i comerciants és si es generaran embussos. El carrer d’Aragó ha perdut un carril de circulació i la previsió de molts veïns és que hi acabaran passant el mateix nombre de cotxes que fins ara, per tant, diuen, això s’acabarà traduint sobretot en hores puntes en una sobrecàrrega de vehicles rodats.