Els serveis mínims anunciats a Rodalies per la vaga de Renfe s’han vist alterats aquest dijous al matí per “absències puntuals d’alguns maquinistes” que no s’han presentat al lloc de feina, segons informa la companyia. En total, no s’han presentat a treballar 56 maquinistes, gairebé la meitat del centenar que estaven convocats. L’absència d’aquests maquinistes ha provocat la cancel·lació de 417 trens fins a les 20 h.

Renfe avisa de retards “molt importants a tota la xarxa” i alerta que no es podrà parlar de “normalitat del servei” al llarg d’aquest dijous.

L’estació de Sants, aturada durant una hora

L’anul·lació de trens també ha reduït molt els serveis mínims que estaven previstos a primera hora del matí. S’havien decretat uns serveis mínims del 85 % però, finalment, només han pogut circular el 43 % dels combois previstos. A mig matí, a més, la manca de relleus dels maquinistes ha obligat Renfe a aturar la circulació de trens a l’estació de Sants durant una hora, una mesura que encara ha agreujat més la situació. Renfe calcula que, de fet, les afectacions al servei s’allargaran durant tot el dia. Només a Rodalies hi ha 300.000 persones que utilitzen diàriament aquest servei.

Aquest és el primer de vuit dies de vaga dels maquinistes de Renfe. La resta de dies de vaga són l’1, 4, 5, 7, 8, 11 i 12 d’octubre.

Renfe diu que actuarà “amb tota la duresa possible”

Renfe assegura que es pronunciarà “amb tota la duresa possible” contra la posició d’aquests treballadors que han incomplert els serveis mínims, i s’ha mostrat convençuda que es tracta d’una acció deliberada. Davant d’això, està estudiant quines mesures prendre contra aquests maquinistes. La companyia ha considerat que la vaga convocada pel SEMAF és “absolutament injustificada”.

El SEMAF diu que els maquinistes no havien rebut la notificació

Per la seva banda, el sindicat de maquinistes SEMAF acusa Renfe de fer una “mala gestió” i assegura que molts maquinistes no han rebut la carta de serveis mínims. En un comunicat afirmen que durant el dia anterior es van entregar menys d’una tercera part de les notificacions als treballadors i que tots els que l’havien rebuda s’han presentat a la feina.

Indignació dels usuaris a Twitter

Les alteracions dels serveis mínims han provocat una allau de queixes a Twitter dels usuaris d’aquest servei. Denuncien que alguns trens que formaven part dels serveis mínims no han arribat a les estacions. També es queixen que tant els combois com les andanes van molt plens de gent, tot i la pandèmia. Els usuaris asseguren que estan cansats d’incompliments reiterats en el servei de trens.