Solucionar els reptes de mobilitat que generarà l’arribada del Barça a l’Estadi Olímpic aquest estiu és una prioritat per al consistori. El club i l’Ajuntament de Barcelona ja van anunciar un pla de xoc per reduir-ne l’impacte i, segons ha destacat ara ‘El Periódico’, l’Ajuntament treballa amb la idea de crear una zona blindada als voltants de l’estadi a la qual només es podrà accedir en vehicle privat vips, persones amb mobilitat reduïda i, probablement, els veïns de la muntanya.
Segons ha confirmat el consistori, però, ara mateix el pla de mobilitat encara no està tancat i només es tracta de documents de treball. De fet, betevé ja va tenir accés a un primer esbós que plantejava crear 4.500 places de moto a l’entorn de l’estadi i crear aparcaments al Sot del migdia per a cotxes particulars i els cotxes particulars i els busos.
17 autobusos en dues rutes
La voluntat del Barça i l’Ajuntament però és potenciar l’accés a l’Estadi Olímpic Lluís Companys en transport públic per tal d’afectar el mínim possible la mobilitat i també els accessos als barris de la muntanya com ara Can Clos o la Font de la Guatlla.
El club i l’Ajuntament ja van anunciar que col·locarien busos llançadora per facilitar l’arribada a l’estadi de les prop de 55.000 persones que es preveu s’hi traslladaran els dies de partit. Ara, però, ‘El Periódico’ ha pogut saber que la idea és crear dues rutes que cobririen 17 busos llançadora de Transports Metropolitans de Barcelona.
Aparcaments a tocar dels busos llançadores
Una de les rutes partiria des del recinte firal de Maria Cristina, mentre que l’altra sortiria de la Fira de l’Hospitalet de Llobregat i ascendiria pel carrer del Foc. En els dos punts d’inici s’hi habilitarien aparcaments per als vehicles privats.
La millora de la mobilitat tindrà un cost total de 7,2 M €, que aportaran de forma desigual el Barça (4,6 M €) i l’Ajuntament de Barcelona (2,6 M €), i inclourà actuacions tant per al transport públic, com per al privat i per l’accés a peu.