La companyia Ford ha presentat una proposta que pot canviar la mobilitat a les grans ciutats. Es tracta del geoperimetratge, una tecnologia que permetria eliminar els senyals de trànsit que indiquen la velocitat màxima en els diferents carrers. El geoperimetratge crea una zona virtual que limita automàticament la velocitat dels vehicles quan hi entren. D’aquesta manera, la velocitat passa a estar limitada sense la necessitat que el conductor hagi vist el senyal de trànsit corresponent.

Prova pilot del geoperimetratge a Colònia

Ford ha explicat que el control de velocitat és un factor clau en els accidents a la carretera, i que limitar a 30 km/h la velocitat en entorns d’escoles, hospitals o zones comercials, pot reduir el risc per als vianants. La companyia automobilística està provant aquesta tecnologia a la ciutat alemanya de Colònia.

El conductor pot desactivar el límit de velocitat

El geoperimetratge funciona amb tecnologia GPS que detecta la ubicació del vehicle i en controla la velocitat quan entra a una zona delimitada, a més d’informar de quina és aquesta limitació. Tot i això, el conductor té l’opció de desactivar el sistema de control de velocitat manualment.

Des de Ford, asseguren que el sistema de control de velocitat amb el geoperimetratge també es podrà configurar. D’aquesta manera, els conductors també podrien establir les seves pròpies zones de control de velocitat, així com zones privades o pàrquings. Fins i tot podrien ser geoperimetratges dinàmics, de manera que en funció de la climatologia o l’estat de la carretera, es podria variar el límit de velocitat.