Obres intercanviador paral·lel

Les obres de l’intercanviador de les línies L1 i L3 de metro a la plaça d’Espanya han entrat aquest dimarts en una nova fase que comportarà noves afectacions en superfície. Segons ha informat el Departament de Territori de la Generalitat, a partir d’ara s’amplia l’ocupació de la vorera i de la calçada al costat muntanya de l’avinguda del Paral·lel, entre la plaça d’Espanya i el carrer de Llança. Això obliga a suprimir un dels dos carrils bus que hi ha en aquest tram.

A més, a partir del 7 de juny també s’ocuparà en aquest mateix tram la vorera del costat mar i, per això, es crearà un itinerari alternatiu per als vianants a la calçada i es traslladaran les parades de bus a l’avinguda de la Reina Maria Cristina. Aquestes alteracions es mantindran a la zona fins a la tardor del 2024. En paral·lel, a finals de juny, es tancarà la illeta i el pas de vianants situats a la confluència dels carrers de Llança i Sepúlveda.

18 milions de passatgers l’any

El projecte de millora de l’intercanviador de la plaça d’Espanya suposa una inversió de 13,2 milions d’euros i disposa de finançament del Fons de Desenvolupament Regional Europeu (FEDER). L’estació de Ferrocarrils de la Generalitat ja està adaptada i ara s’està actuant a les estacions de l’L1 i l’L3, així com en els itineraris de correspondència entre aquestes i els FGC. Es remodelarà el vestíbul de l’L3 i s’instal·laran diversos ascensors. Per aquest intercanviador passen cada any uns 18 milions de passatgers.