L’aeroport de Barcelona-el Prat ha operat aquest 2023 50 rutes intercontinentals, tres més que el 2019. Es tracta de la xifra més alta de la història i que acosta la infraestructura al seu topall màxim. La directora, Eva Valenzuela, ha explicat que hi ha interès per implantar més rutes i que “en breu” es pot arribar al pic si totes les companyies volen fer-ho en hores punta.

No obstant això, la màxima responsable del Prat també ha admès que encara “hi ha marge” de creixement i que tot dependrà dels horaris que demanin les aerolínies, tot i que no ha parlat de dates. “No hi ha un moment concret definit”, ha assegurat, però “si les rutes intercontinentals volen créixer al pic a primera d’hora el matí, en un període breu arribarem al màxim de rutes intercontinentals que pot assumir l’aeroport”, ha insistit Valenzuela.

En aquest sentit, Valenzuela ha assenyalat que els 55 milions de viatgers anuals és un “màxim teòric” perquè les companyies poden optar per operar amb avions de més capacitat, de manera que amb una operació es mouen més persones. Per terminals, es calcula que la T1 pot acollir uns 33 milions de passatgers anuals i la T2, 22 milions.

El debat de l’ampliació

Sobre la qüestió de l’ampliació de l’aeroport, la directora ha reconegut que és un debat obert i ha mostrat “absolut respecte” per totes les institucions i per la mesa, que ha d’estudiar-ne totes les possibilitats. En aquest sentit, Valenzuela ha posat a la seva disposició els tècnics i professionals per aportar tots els coneixements que els calgui sobre la infraestructura.

Rècord històric de passatgers al novembre

Els números a l’aeroport no només sumen pel que fa a les operacions. El tràfic de viatgers al Prat al novembre va superar per primer cop les dades del 2019, fins als 3.831.469 milions de passatgers, un 4 % més que el mateix mes de l’any anterior a la pandèmia.

Valenzuela ha afirmat que és “el millor mes de novembre” i que si es compara amb el de l’any passat ha registrat un increment de passatgers del 18 %.