cup protesta mancances transport public renfe roba vida

(ACN/Redacció) La CUP ha denunciat a l’estació de Sants aquest dimecres les mancances del transport públic amb el lema “Renfe ens roba la vida”. Així han irromput a l’estació per evidenciar els problemes amb què es troba “diàriament la classe treballadora” i la “pèrdua de temps” que els suposa “el mal servei, funcionament i connexió” dels serveis de Rodalies. “Ens hem acostumat que agafar el tren per treballar o tornar a casa després d’una jornada laboral sigui una autèntica loteria”, ha indicat el candidat de la CUP per Barcelona a les eleccions del 12 de maig al Parlament, David Caño.

Finalment, els cupaires han recordat que, segons un informe del Departament de Territori, el sistema de Rodalies de Catalunya va registrar 831 incidències greus el 2022, més de dues al dia. En els últims 10 anys els minuts perduts s’han duplicat, dels 200.000 del 2011 als prop de 400.000 del 2022, unes xifres que Caño ha qualificat de “vergonyoses”.

Proposen un servei ferroviari vertebrador que es complementi amb busos

Durant la protesta, han presentat un decàleg de propostes per millorar i impulsar el servei de transport públic arreu del país, com, entre d’altres, una millora del finançament i que hi hagi connexions en transport públic a totes les comarques. Recorden, en aquest sentit, que la Generalitat té “la clau i plena competència” per coordinar els recorreguts i horaris de les línies de bus amb el tren.

Proposen un servei de tren que “vertebri el país”, amb el bus com a complement, “per arribar fins a l’últim racó del territori” i que no depenguin de “la radialitat de les àrees metropolitanes ni dels límits provincials”. Aposten per una xarxa de busos intercomarcals amb freqüències suficients per moure’s per anar a treballar o estudiar, i per la creació d’una operadora pública per “combatre les mancances estructurals” generades pels “monopolis territorials” de les companyies i “integrar per tarifa tot el transport públic del país”. També han remarcat la necessitat de reforçar els serveis regionals i que no hi hagi cap línia ferroviària al país amb buits de més de dues hores de servei.