
L’ambient de tardor truca a la porta. Després d’un octubre i novembre desastrosos i extremadament suaus, el pas d’un front aquest divendres i l’arribada de xàfecs i tronades obriran la porta a l’entrada d’una massa d’aire clarament més fresca.
Més fresca a la vista. Arriba per quedar-se?
Després d’una tardor decebedora tant pel que fa a la pluja com per a la temperatura, sembla que el temps pot tornar a la normalitat aquests dies. Fred i pas de fronts s’aniran alternant durant les properes jornades.
El meteograma inferior, corresponent a Barcelona, mostra l’evolució de la temperatura prevista a 850 hPa (uns 1.500 m) en blanc respecte a la temperatura “normal”, és a dir, la mitjana dels darrers 30 anys. La gràfica mostra que l’ambient fresc s’allargarà com a mínim 5 dies a partir de divendres. També insinua (línia blanca a tocar l’eix d’abscisses) que la pluja podria sovintejar en alguns moments, sobretot divendres i, de nou, el dia 22.

Si encara no heu fet el canvi d’armari, és bon moment per fer-ho. Aquesta fresca ens encaminarà ja al desembre i, molt mal dades haurien de venir com per tornar a l’extrema suavitat que hem tingut aquests darrers mesos.