creuer Port Barcelona
Foto: Vicente Zambrano

(EFE) El govern prepara alguns retocs en l‘impost català a les emissions dels grans vaixells per adaptar-lo millor a la realitat del sector portuari després del diàleg mantingut durant els darrers mesos amb el sector i amb actors clau com el Port de Barcelona, que avala aquests canvis.

Així ho ha explicat a EFE el president del Port de Barcelona, Lluís Salvadó, que considera “s’ha caminat molt” per millorar aquest nou impost català. Les fonts del Departament d’Economia de la Generalitat no han detallat quins canvis s’hi han introduït, però han assegurat que l’impost ha generat molts suggeriments profunds que l’han acabat “millorant i adequant a la realitat portuària”.

Per això el govern està “acabant de tancar” juntament amb el Departament d’Acció Climàtica els aspectes tècnics de l’impost per aprovar-lo després de l’estiu.

Salvadó tampoc no ha revelat les modificacions que s’hi estan incorporant, però ha apuntat que aquest impost ha passat de tenir un enfocament inicial “fiscal” a d’un “extrafiscal”, en el sentit que l’impost serveixi com a “eina d’acompanyament al sector” per ajudar-lo en la reducció de les emissions contaminants i per anticipar-se en aquest procés de descarbonització.

El Port aprecia els avenços

Salvadó, que al febrer va alertar que aquest impost podia provocar la deslocalització de creuers, portacontenidors o altres grans vaixells a altres ports on no haguessin de pagar, considera ara, després de les darreres versions d’aquesta nova normativa, que el govern ha millorat la seva proposta.

“Davant d’aquella amenaça de què alertàvem a principis d’any, ara som en un altre escenari”, ha assegurat Salvadó, que ha reconegut la feina de la secretaria d’Hisenda de la Generalitat.

Segons el seu parer, aquesta secretaria “ha aprofitat el període d’exposició pública per transformar la proposta inicial” en una altra que incorpora tant la visió de negoci del Port com el seu compromís mediambiental.