"I va fer un encanteri dient que 'toqui el que toqui de la planta ell es dormirà si no respecte la natura'. I des d'aquell dia ningú no la va voler tocar. En Melti estava molt feliç perquè finalment ningú no tallaria la planta." És el final d'un conte que es va començar a escriure al gener. Els autors són els alumnes de primària de sis escoles de Ciutat Vella. Amb el suport d'un escriptor i una il·lustradora han creat històries, personatges i mons imaginaris que han acabat publicats en un conte. Es tracta d'un mètode innovador anomenat pictoescriptura, que treballa la creativitat en el procés d'alfabetització dels infants. ROSER BALLESTEROS, Voxprima "Fer tot aquest procés en què els nens tenen l'espai de crear la història per mitjà del dibuix, que és un idioma totalment natural per a l'infant, fa que un cop es posen a escriure ho facin amb una motivació tremenda perquè tenen moltes ganes d'explicar-te la història que han estat creant." Aquest mètode és una eina molt inclusiva, ja que utilitza diversos llenguatges que faciliten l'aprenentatge en aules on hi ha molta diversitat i, a més, promouen la creativitat del mestre. M. ÀNGELS MURCIA, tutora de 5è i 6è de l'Escola Milà i Fontanals "Ja era hora. És un tractament a la diversitat molt complet perquè tots han fet segons el ritme que tenen i segons la seva imaginació i tots han fet alguna cosa, llavors això els ha ajudat molt, tant emocionalment com acadèmicament." MARIÀ GASSET, director de l'Escola Milà i Fontanals "Ha sigut un programa engrescador que ha facilitat la creativitat dels alumnes, perquè un alumne creatiu li estem facilitant les seves competències bàsiques i, per una altra part, ha estimulat i ha ajudat una metodologia nova per al professorat." A partir d'ara aquests contes formaran part del fons de les biblioteques del districte i estaran disponibles perquè tothom els pugui llegir.

Sis escoles de Ciutat Vella han incorporat una nova metodologia al currículum escolar, la pictoescriptura. L’objectiu és contribuir que la creativitat i la capacitat de narració guanyin espai de manera transversal a les aules de primària.

El nen aprèn els conceptes narratius des del dibuix per després aplicar-los al text. Els alumnes tenen el suport d’escriptors i il·lustradors que acompanyen el procés creatiu dels nens. 525 alumnes i 22 mestres han participat en el programa.