A banda del tram de l'L9 que va fins a l'aeroport i que ja està en funcionament a l'extrem Besòs, encara queda bona part d'aquesta línia per enllestir i tota sense data d'estrena. La part més avançada és la del ramal de l'L10 que va fins a la Zona Franca. Aquí ja hi ha fets els túnels, s'hi ha instal·lat la via i únicament falta enllestir les estacions i les boques i ascensors, que estan a mig fer. La Generalitat assegura que no pot assumir el cost de posar en marxa el ramal de la Zona Franca, i demana al consistori que avanci els diners per-ho. Mentrestant, els veïns de la zona se senten oblidats i incomunicats. HELENA GARCIA, vicepresidenta de l'AV de la Marina "Per on passa aquesta línia ja tenen metro i ara tindran el metro al Prat i, en canvi, al ciutadà de Barcelona, a qui li passa el metro per sobre, hem aguantat les obres, hem aguantat talls, som els únics que no tindrem això. El sentiment de frustració i de ser uns 'monigotes' davant de tots aquests consistoris." On hi ha més feina pendent és entre les estacions de Zona Universitària i la Sagrera. La tuneladora no ha ni acabat de perforar aquest tram, es va aturar a Lesseps. Les obres estan totalment aturades i, fins i tot, ja s'estan reurbanitzant els entorns dels pous que durant anys han estat oberts a Sant Pau i a la plaça de Sanllehy. Els afectats no entenen que les obres no siguin una prioritat. ADRIAN PÉREZ, president de l'AV Can Baró "Se conecta el aeropuerto con la Zona Franca y con los hoteles para el tema del conreso de móbiles que esta muy bien. Pero ellos vienen una vez al año, nosotros vivimos aquí todo el año y necesitamos estar comunicados con el resto de la ciudad. El mantenimiento de estos tuneles y estaciones tiene un coste, y con ese coste podríamos haber acabado la Línia 9 ya." Les obres d'aquest tram central són les que trigaran més. No hi ha una previsió i la gran despesa que encara s'hi ha de fer en pot dilatar uns quants anys l'execució.

Ahir es van fer les primeres proves de circulació amb passatgers del nou tram de la Línia 9 que s’inaugurarà el 12 de febrer, 10 dies abans del Mobile World Congress. Aquest tram connectarà les línies 3 (Zona Universitària), 5 (Collblanc) i 1 (Torrassa) amb el Prat i les terminals de l’aeroport. A l’altre extrem de la ciutat, les línies 9 i 10 fa anys que comuniquen la Sagrera amb Santa Coloma i Sant Adrià. Entremig, bona part de la futura línia de metro més llarga d’Europa està a mig fer.

La tuneladora ni tan sols va acabar de perforar tot el túnel que comunicarà la Sagrera amb la Zona Universitària, sinó que es va quedar a Lesseps. Les obres estan totalment aturades i, fins i tot, ja s’estan reurbanitzant els entorns dels pous que durant anys han estat oberts a Sant Pau i a la plaça de Sanllehy. Els afectats no entenen que aquestes obres no siguin una prioritat. “Necessitem estar comunicats amb la resta de la ciutat, i el manteniment d’aquests túnels i estacions té un cost, amb què ja podríem haver enllestit l’L9”, diu el president de l’Associació de Veïns de Can Baró, Adrián Pérez.

Les obres d’aquest tram central són les que trigaran més. No hi ha una previsió i la gran despesa que encara s’hi ha de fer en pot dilatar uns quants anys l’execució. Però al ramal de l’L10 que va fins a la Zona Franca ja hi ha fets els túnels, s’hi ha instal·lat la via i únicament falta enllestir les estacions, on les boques i ascensors estan a mitges.

La Generalitat assegura que no pot assumir el cost de posar en marxa el branc de la Zona Franca, i demana al consistori que avanci els diners per-ho. Mentrestant, els veïns de la zona se senten oblidats i incomunicats. El greuge comparatiu amb la posada en marxa de la Línia 9 fins a l’aeroport és inevitable: “Per on passa aquesta línia ja tenen metro, ara tindran el metro al Prat i, en canvi, al ciutadà de Barcelona a qui li passa el metro per sota, que hem aguantat les obres, hem aguantat talls… som els únics que no tindrem això”, es queixa un cop més la vicepresidenta de l’Associació de Veïns de la Marina, Helena Garcia.