Aquesta zona de càrrega i descàrrega del carrer de Freixures té horari nou. És la resposta del districte a veïns i comerciants. Tot i estar en fase de proves, acostuma a estar plena fora de l’horari permès. DIEGO MARTONE, president de veïns i comerciants del voltant Mercat Santa Caterina "Veiem que no és necessari informar perquè el cartell ho posa clar, però clar si la senyalització t’ho posa i tu no la respectes, al final serà necessari multar. Nosaltres el que estem convençuts i és el que al final desitgem és que al final hi hagi una pilona mecànica." A la part del Mercat de Santa Caterina que dóna a l’avinguda de Francesc Cambó, la càrrega i descàrrega no està permesa, però s'utilitza per a aquest ús. Per això els comerciants proposen una solució. ALFONS SOLÀ, president de comerciants de Santa Caterina "Fer un tercer carril, jo penso que això es van equivocar en el moment que ho van fer, rectificar és de savis. Intentar que en dos carrils hi hagi entrada, sortida i teòricament descàrrega no, però a la pràctica... s'ha de ser realista." El districte de Ciutat Vella, a més del nou horari, estudia altres mesures. GALA PIN, regidora del districte de Ciutat Vella "Amb B:SM també s’està treballant per això, per veure si en aquest entorn es pot habilitar una altra zona de càrrega i descàrrega que permeti posar una mica d’ordre en aquesta càrrega i descàrrega, perquè tenim d’una banda tots els comerços però també el mercat que s’ha d’abastir.” No descarten tampoc optimitzar l’aparcament soterrat reservat per als paradistes del mercat.

La zona de càrrega i descàrrega del carrer de Freixures, al costat del Mercat de Santa Caterina, té nou horari. L’Ajuntament l’ha restringit a petició dels veïns de la zona, que se senten envaïts per tants vehicles de serveis. Els comerciants demanen una nova zona de càrrega i descàrrega davant del mercat, que la regidora del districte no descarta.

Els carrers que envolten el Mercat de Santa Caterina s’omplen a diari de furgonetes, camions i vehicles de serveis, a més d’algun de particular. La gran vida comercial de la zona provoca, en part, aquesta presència massiva de furgonetes. Per això, tant veïns com comerciants reclamaven al govern municipal mesures per pal·liar-les. El districte de Ciutat Vella n’ha engegat algunes, com ara aplicar un nou horari de càrrega i descàrrega al carrer de Freixures: de 8 a 11 h i de 15 a 17 h. Tot i això, encara en faran falta més per minimitzar l’efecte de tants vehicles al voltant del mercat.

D’entrada, els veïns i comerciants del voltant del mercat es queixen que els nous horaris marcats no es compleixen, així que esperen que aviat arribin les multes. Però el que en realitat desitgen, segons explica el president de l’associació, Diego Martone, són unes pilones mecàniques que hi impedeixin l’accés de vehicles fora de l’horari establert.

A la part del Mercat de Santa Caterina que dóna a l’avinguda de Francesc Cambó, la càrrega i descàrrega no està permesa. Sovint s’utilitza per a aquest ús, però això provoca problemes de trànsit, perquè només hi ha dos carrils de circulació. Per això, els comerciants del Mercat de Santa Caterina proposen que s’esmeni el que qualifiquen d’error de disseny de l’avinguda i s’hi faci un tercer carril per a la càrrega i descàrrega. “S’ha de ser realista”, diu el president d’aquesta altra associació, Alfons Solà.

La regidora de Ciutat Vella, Gala Pin, diu que està treballant amb la societat municipal B:SM per veure si en aquest entorn es pot habilitar una altra zona de càrrega i descàrrega “que permeti posar una mica d’ordre en aquesta càrrega i descàrrega”. No descarten tampoc optimitzar l’aparcament soterrat reservat per als paradistes del mercat.