Les classes de ciències han canviat per als alumnes de segon d'ESO de l'Escola Sant Ramon Nonat. Han deixat enrere els llibres i ara fan servir ordinadors. Avui, posen a prova què saben del concepte de força. Fan servir el projecte Science Bits, un seguit de materials tecnològics que ajuden els alumnes a aprendre naturals de manera dinàmica. Després del vídeo, en parlen entre tots i fan els exercicis amb l'ordinador. JORDI FORNÓS i JOEL OROZCO, alumnes "Et diu on t'has equivocat. El tema de l'acceleració és el primer any que el fem. Això fa que raonis més i que hagis de llegir millor l'enunciat." "Té aquell punt que fa que tu tinguis ganes d'anar i fer bé les activitats." JAUME TORMO, director comercial de Science Bits "Una metodologia que es fa servir des de fa molts anys, dels Estats Units. I que Science Bits mitjançant l'International Sciencie Foundation ha portat aquí a Catalunya. Que els alumnes aprenguin ciència fent ciència." El programa inclou exàmens que es poden fer a classe o a casa. La principal diferència amb altres sistemes és que, aquí, memoritzar no és el més important. ARMANDO ORTIZ, professor de ciències de l'Escola Sant Ramon Nonat "Els motiva molt, tot i que trobem dificultats. Hi ha alguns alumnes que et diuen: 'jo prefereixo que em donis la teoria i jo després me l'estudio, ja ho tinc fet i ja'. I no, no anem a reproduir conceptes... en l'educació d'avui, anem a aplicar allò que sabem. Quan ens van proposar aquesta nova manera de fer les naturals, vam pensar que encaixava perfectament amb el nostre projecte. No només englobant des del punt de vista de les noves tecnologies, o les naturals, sinó altres àrees." JUDIT CARREÑO i ALÍCIA GARCIA, alumnes "És molt divertit i fa que no t'hagis d'estudiar tot el tema. És més pràctic, és més de procediments enlloc de conceptes." Gairebé 350 escoles fan servir aquests nous materials i, segons els seus impulsors, el curs que ve en podrien ser moltes més.
Els temes s’introdueixen amb un vídeo i després es fa un debat en què els alumnes posen de manifest el que saben. Finalment, els nois fan exercicis amb l’ordinador, sempre amb models reals. El programa inclou exàmens que es poden fer a classe o a casa. La diferència principal amb altres sistemes és que, aquí, memoritzar no és el més important. L’objectiu és que treballin conjuntament amb els companys i que, després de cada tema, en facin una valoració.