L'accés a l'Escola Municipal Tres Pins és complicat. Durant l'última aturada del funicular, però, molts pares asseguren que la mobilitat va millorar gràcies al servei de autobús que va posar en marxa TMB. Ara, el servei del funicular s'ha restablert, i alguns membres de l'AMPA demanen que aquest transport alternatiu es mantingui. ANNA TOMÁS, membre de l'AMPA Escola Tres Pins "Aquest bus provisional en substitució del funicular feia la ruta que havia fet el 61 i facilitava molt més l'acompanyament de nens. És una línia que es troba a faltar, perquè és una escola en què l'accessibilitat no és fàcil i aquesta línia específica facilitava molt l'arribada a l'escola." Des de l'Ajuntament, però, asseguren que és inviable econòmicament mantenir aquest servei alternatiu de bus. JORDI MARTÍ, regidor de Sants-Montjuïc "Creiem que el servei del funicular, que puja cada tres minuts, i les línies 55 i 150, que són les que donen servei a l'entorn, són correctes." Els pares i mares que arriben fins a l'escola amb l'autobús 55 creuen que encara hi ha marge de millora en la freqüència de pas d'aquesta línia. FERNANDA MARIJUÁN, mare d'una alumna de l'Escola Tres Pins "Sobretot al matí, de 8.30 a 9 h, que és l'hora d'arribada i quan hi han d'entrar els nens, s'hauria de reforçar una mica. Jo agafo el 55 i hi ha dies que va bé i hi arribes a l'hora, però si no va bé, hi arribes tard." Per tot això, l'Ajuntament assegura que es reunirà amb TMB per estudiar quines són les possibilitats que hi ha de reforçar el transport públic que arriba fins a la zona.

Segons l’AMPA de l’escola, el bus alternatiu al funicular feia una ruta semblant a la del 61, una línia que va desaparèixer fa un temps i que apropava molt més els nens al centre educatiu. A més, els que hi pugen normalment amb el bus 55 tenen problemes per arribar puntuals al matí i demanen un augment de la freqüència de pas d’aquesta línia. Des de l’Ajuntament veuen inviable mantenir un servei de bus alternatiu com el que s’ha ofert aquests mesos, però estan disposats a parlar amb TMB per reforçar d’alguna altra manera el transport públic que arriba fins a la zona.