“Papà, mamà, per què et transformes?”. Aquest és el lema de la nova companya que impulsa la Fundació Brafa contra la violència en l’esport. Principalment, el missatge va dirigit a aquells pares i mares que com expliquen des de l’entitat esportiva “es comporten com hooligans i són una bomba de rellotgeria en l’educació dels fills”.

Una campanya amb pares i mares “transformats”

La campanya “Papà, mamà per què et transformes?” vol conscienciar les famílies del seu comportament en els partits de futbol dels seus fills. El vídeo mostra, d’una banda, una família a l’hora de dinar en què el pare prega al seu fill que demani les coses amb educació. A continuació, es veu el mateix pare a la grada d’un camp de futbol insultant l’àrbitre.

La segona part del vídeo ens ensenya com una mare recrimina als seus fills que s’estiguin barallant a casa i els reclamen que es demanin perdó. Un segon després veiem la mateixa mare en un camp de futbol escridassant un jugador que ha rebut una falta.

L’objectiu de la campanya i el treball de la Fundació

Des de la Fundació Brafa es vol conscienciar pares i mares que l’obsessió que tenen pel que ells entenen que és l’èxit és una errada que els infants acaben pagant. De fet, asseguren que “alguns estudis assenyalen que la principal causa per deixar l’esport en edat adolescent es deu a l’excessiva pressió que reben els joves esportistes, en bona part per part dels pares”.

La Fundació Brafa, a més d’aquesta campanya, ha posat a la disposició dels entrenadors que el vulguin utilitzar el pla de formació BChampion. Aquest pla se centra en les 20 competències de lideratge, i es dirigeix als nens i nenes de quatre a 15 anys. Ha estat creat conjuntament per Brafa i la Universitat Internacional de Catalunya.