(EFE) El FC Barcelona té previst ingressar 400 milions d’euros menys aquesta temporada 2023-24, la primera del seu exili a l’Estadi Lluís Companys a causa de les obres de remodelació del nou Spotify Camp Nou, la pedra angular del que serà l’Espai Barça.
Un “forat” de 400 milions
Segons la documentació que ha fet arribar als socis amb motiu de l’assemblea general de compromissaris que se celebrarà el 21 d’octubre que ve, el club català té previst ingressar en aquest exercici 859 milions d’euros, davant dels 1.259 milions que va facturar la campanya passada (un 32 % menys).
Aquests 400 milions de diferència són precisament els que Sixth Street Partners va pagar a l’entitat blaugrana la temporada passada pel 15 % dels drets televisius de La Lliga del primer equip de futbol durant els propers 25 anys. Aquest fons nord-americà ja va adquirir, al seu dia, un altre 10 % dels mateixos drets de televisió a canvi de 267,5 milions.
Petites compensacions
A més d’aquests 400 milions, el Barça també deixarà d’ingressar 78 milions més de l’explotació del seu estadi pel trasllat a Montjuïc. Encara que espera compensar aquesta quantitat ingressant 28 milions més per la seva participació en la Lliga de Campions —confia a arribar com a mínim als quarts de final després de dues temporades caient eliminat en les fases de grups— i amb 27 milions més derivats del creixement previst en l’apartat de patrocinis.
A aquests 56 milions pressupostats d’ingressos extres cal afegir-hi 65 milions més per algunes cessions i els traspassos d’Ousmane Dembélé, Nico González i Ez Abde en aquest mercat estival.
Les Barça Stores i la reducció de despeses
Per compensar la caiguda d’ingressos derivada del trànsit més baix rebut a la Barça Store del Camp Nou, en estar afectada per les obres, el club ha apostat per diversificar i ampliar el negoci d’explotació de llicències.
Actualment, el FC Barcelona ja gestiona una dotzena d’establiments, els dos darrers inaugurats recentment al Poble Espanyol i al Centre Comercial Arenas, a la plaça d’Espanya. Es tracta de dues apostes estratègiques per atendre la demanda dels aficionats que es desplacin fins a la muntanya olímpica els dies de partit.
L’entitat blaugrana té clar que aquesta temporada haurà de viure en una “economia de guerra” i, per això, ha apostat decididament per reduir les despeses un 28 %, passant de 1.163 milions d’euros als 831 milions pressupostats per a aquest exercici (331 milions menys).
Aquesta xifra de despesa vindrà fonamentalment de la reducció en 184 milions d’euros dels salaris esportius (un 27 %) i de 146 milions més derivats de diversos conceptes, entre els quals la gestió ordinària del club.