Seria possible una mesura similar a la de Madrid Central a la nostra ciutat? Segons el gerent de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Manuel Valdés, les iniciatives que ha fet fins al moment la ciutat “són valentes” com, per exemple, els “200 km de carril bici” i la fi de la moratòria perquè circulin per les voreres, “la implantació de la xarxa ortogonal” i “la creació de la zona de baixes emissions de manera estructural a partir de l’1 de gener del 2020”:
Superilla efectiva
Els especialistes en mobilitat urbana consideren que els avenços que està fent la ciutat són bons. Per Alessandro Scarnato, expert en patrimoni arquitectònic i urbà, “la gent està gaudint de la superilla i ha estat una operació valenta que ha funcionat bé”. Miguel Mayorga, arquitecte urbanista, professor d’Urbanisme a la Universitat Politècnica de Catalunya i la Universitat Oberta de Catalunya i consultor en mobilitat, apunta que ” la mobilitat és un dret ciutadà. Has de donar l’espai i les opcions perquè la gent es mogui. Si volem limitar el cotxe hem de donar opció al transport públic”: