L’Automobile Barcelona 2023 arrencarà aquest dissabte, 13 de maig, al recinte firal de Montjuïc, i se celebrarà fins al 21 de maig. Hi participaran 31 marques de vehicles i es presentaran 14 novetats, tres de les quals mundials. Es posarà el focus, igual que en la darrera edició, en el vehicle elèctric. El certamen vol mostrar als visitants com els automòbils electrificats dibuixen un futur més sostenible. El lema d’enguany és “electritzant”. El saló ocuparà els pavellons 1 i 8, la plaça de l’Univers, l’avinguda Maria Cristina, i l’entorn de l’avinguda de Rius i Taulet i la Font Màgica.

Quines marques participen?

Les marques que estaran presents són: Aiways, Baltasar, BYD, Cenntro, Cupra, Dacia, DFSK, DR, Ebro, EVO, Hyundai, ICKX, Kia, Lexus, Ligier, Maxus, Mazda, Mercedes-Benz, Microlino, Mitsubishi, Nissan, Renault, Seat, Sportequipe, SsangYong, Subaru, Suzuki, SWM, Tesla, Volvo i XEV. La xifra d’empreses del motor que hi participen suposa un increment del 40 % respecte a les 22 marques que van estar presents el 2021.

Novetats i primícies

Les firmes mostraran 14 novetats, entre aquestes el Cupra Tavascán, l’Ebro EcoPower i el Mercedes-Benz Classe E, presentats per primera vegada en un saló d’escala mundial. Entre les altres primícies figuren els BYD Dolphin i Seal, la gamma Dacia Extreme, el Hyundai Kona, el Mazda MX30 REV, el Mercedes-Benz EQE SUV, el Microlino elèctric del Grup Astara, el Silence S04, els nous Renault Clio i Espace i el XEV Yoyo.

Cupra presenta el Tavascan 100 % elèctric i el model Raval, que vol convertir-se en el nou Seat Ibiza, el model més petit i elèctric de la companyia. Dos models fets a la planta de Martorell.

La marca Ebro presenta un nou vehicle completament elèctric, l’EcoPower. És una marca que es va crear als anys 80 i que feia camions i tractors, i que amb l’electrificació ha ressorgit. La companyia és als terrenys que va deixar Nissan a la Zona Franca. Està previst que el 2024 arrenqui la producció d’aquest vehicle.

El president d’Automobile Barcelona, Enrique Lacalle, destaca la importància d’organitzar el certamen en un context de transformació del sector i ha assegurat que “Barcelona serà, un any més, capital del motor i el saló, que segueix obrint quan d’altres tanquen, torna a demostrar un any més perquè és un referent mundial”. Lacalle ha afegit que “som un esdeveniment amb més de 100 anys d’història que mai tirem la tovallola en suport al sector, i preparem una edició que serà un gran aparador que acostarà el públic als models més avançats i serà de nou la gran festa del motor”.