creuer Port de Barcelona

La plataforma Stop Creuers ha engegat una campanya per buscar suports en contra de la construcció de la 7a terminal de creuers al Port de Barcelona. Per això, han elaborat un manifest en què s’explica que en els propers mesos s’adjudicarà la concessió d’aquesta terminal, l’anomenada G, on es preveu que puguin atracar creuers de fins a 400 metres d’eslora. La plataforma convida entitats i ciutadania a afegir-se a la campanya. Segons Stop Creuers, amb la posada en marxa de la terminal el Port podria augmentar el nombre de creueristes dels 3,3 milions actuals als 5 milions.

Es va reactivar el concurs el juny del 2023

La futura terminal tindrà una superfície de concessió superior a 54.000 m2. El Port va anunciar a finals de juny que es tornava a posar en marxa el concurs per adjudicar la concessió per a la nova terminal G. En el plec del concurs s’especifica que la companyia aportarà un tràfic significatiu com a port base.

Volen que es planifiqui la reducció dels creuers a Barcelona fins a eliminar-los

Stop Creuers es queixa que la posada en marxa d’aquesta terminal s’ha justificat com una “reordenació” del Port i una manera d’“allunyar” els creuers de la ciutat. En realitat, afegeixen, “suposa l’eliminació de terminals de creuers i ferris de petites dimensions i la construcció de dues terminals de megacreuers”. Assegura que el Port ha ampliat el moll Adossat amb diners públics i lamenta que “ara es doni en concessió l’explotació d’aquesta setena terminal a empreses multinacionals dels creuers”.

Critica que el paper destacat de Barcelona en el sector creuerístic fa que sigui la ciutat europea més contaminada pel trànsit de creuers, que cremen milers de litres diaris del combustible més brut de tots, el fueloil pesant.

Stop Creuers afirma que la ciutat “no es pot permetre més turistes, més contaminació i escalfament global” i demana que es planifiqui una reducció dels creuers a Barcelona fins a arribar a eliminar-los.