La consigna era aquesta: " Si Espanya guanya el mundial, li tornem els diners". La jugada no sembla que hagi sortit gaire bé a empreses o bancs com Carrefour o Banesto. L'empresa de supermercats podria perdre fins a un milió d'euros en regalar vals de descompte per la victòria de la selecció. L'altra gran perjudicada podria ser Banesto, ja que les pèrdues podrien arribar fins als 100 milions d'euros. Altres, com la companyia de TOM TOM feien la seva promoció en diferents països de manera que el que perdien en un païs, ho guanyaven en un altre. Pura estratègia de màrqueting. També hi ha empreses que encara no saben ben bé com els repercutirà la victòria de la selecció. PC City per exemple, regalava 10 euros per cada gol que marqués la Roja, sense límit de gols, per descomptar-ho en alguns televisors. Alguns consumidors ja han alertat d'un possible l'incompliment per part d'algunes empreses de les promocions del Mundial, perquè ja es diu sovint, que sempre que hi ha algú que guanya, hi ha algú que perd.

Fa un mes algunes empreses van aprofitar l’eufòria de la roja per promocionar determinats productes. Ara, Espanya ha guanyat i els toca pagar o tornar els diners de les vendes. I sembla que comencen a aparèixer algunes queixes per publicitat enganyosa. L’Agència Catalana del Consum ja ha dit que està estudiant cas per cas.