Per alguns, guanyar el Mundial és una injecció d'optimisme i confiança per a Espanya, dos factors molt importants en economia. Fins i tot, auguren el creixement d'algunes dècimes del producte interior brut gràcies a les alegries de la selecció. FRANCESC PAU, director de Gestió de patrimonis de GVC Gaesco "Qualsevol victòria qualsevol fet positiu d'un país fa que consumeixis més i en aquest sentit sí que està clar el lligam entre optimisme i consum, i per tant, consum a Espanya i als països desenvolupats és el 70% del PIB, i en aquest sentit si consumim més el PIB hauria de pujar". Segons aquest corrent, aquest èxit futbolístic projecta una imatge positiva del país a l'exterior, que podria beneficiar el sector del turisme. A l'altra banda hi ha els escèptics, per a qui aquesta eufòria serà passatgera, i no tindrà més conseqüències. GONZALO BERNARDOS, vicerector d'Economia de la UB "Itàlia estava en recessió quan va guanyar el darrer mundial i va continuar en recessió.Aquesta gent que es llança al carrer, durant unes hores consumeix més als bars, compra alguna samarreta de la selecció, i quina despesa més fa? pràcticament cap. Això és una pujada significativa del PIB? Això ens treu de la recessió? Això significa que canviem l'atonia la depressió per alegria? Insisteixo res de res". Sigui com sigui, la victòria de la selecció espanyola de moment no s'ha reflectit a la borsa d'aquest dilluns. De fet, l'Íbex 35 ha tancat la sessió amb lleugeres pèrdues. Ningú nega els efectes a curt termini, però caldrà esperar almenys uns mesos per comprovar si realment la selecció acabarà donant una empenta a l'economia espanyola cap el camí de la recuperació.