(ACN/Redacció) Els comerços arrenquen oficialment aquest dissabte una nova campanya de rebaixes d’estiu, que arriba en un ambient “optimista” entre la majoria dels botiguers. Tot i que la data de l’1 de juliol “s’ha anat difuminant” perquè moltes grans superfícies avancen els descomptes, els comerciants pensen que hi haurà bones ofertes i preus. “Tindrem una bona campanya”, indica la portaveu de Comertia, Laura García. Els botiguers esperen que la inflació no freni la despesa perquè després de la pandèmia la gent “té ganes de donar-se premis i recompenses”. També celebren el retorn del turisme estranger, que impulsa el consum. El petit comerç avisa que algunes cadenes inflen els descomptes amb productes portats expressament per les rebaixes.

Alguns ja fan rebaixes

Malgrat que el Consell Assessor de Comerç de la Generalitat recomana que les rebaixes comencin amb el mes de juliol, hi ha establiments que ja fa dies que ofereixen ofertes. Es tracta, sobretot, de grans comerços, que provoquen que les botigues més petites no tinguin una altra opció que avançar-les també. “En realitat no ens agrada, perquè perdem setmanes de venda a preu amb bon marge” diu García, propietària d’una botiga d’esport. Per la seva banda, el president de Foment Comerç, Roger Gaspa, assegura que tot i que els comerços poden fer rebaixes quan vulguin, els consumidors estan “educats” tenint en compte que hi ha “dos moments intensius” d’ofertes —el gener i el juliol— i es reserven algunes compres per aquests períodes.

Molt d’estoc

Els comerciants expliquen que enguany hi haurà bastants descomptes perquè hi ha molt d’estoc per vendre, sobretot perquè durant l’any passat les vendes no van ser com s’esperaven per l’impacte de la guerra a Ucraïna i la inflació, i també perquè la calor ha arribat a mitjans de juny.

Bons preus

“Els ‘retailers’ volen treure’s estoc de sobre i la manera de fer-ho és a través del preu”, admet Garcia. És per aquest motiu que els botiguers pronostiquen que la campanya d’enguany tindrà grans descomptes, tot i que hi pot haver diversitat en funció del sector. “Hi ha qui aposta per rebaixes molt fortes des d’un principi i d’altres de més moderades, és la riquesa dels models comercials”, diu Gaspa.