ampliacio aeroport barcelona

(ACN) L’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) ha afirmat aquest dimecres que els 1.700 milions d’euros previstos per a l’ampliació de l’aeroport de Barcelona-el Prat permetrien resoldre “bona part” de les mancances de la xarxa de Rodalies i regionals de Catalunya. En concret, a través d’un fil de Twitter detalla que aquest seria el cost total de fer tots els desdoblaments pendents a la xarxa de Rodalies (R3 i R1), iniciar les obres del túnel de Montcada (R4) i crear un servei ferroviari regional en alta velocitat per a les ciutats no metropolitanes (R11 a R17).

L’entitat es reafirma en el parer contrari a l’ampliació de l’aeroport i anuncia que participarà activament en totes les mobilitzacions que es convoquin contra l’ampliació. La PTP, a més, afirma que una tendència creixent a Europa és la substitució dels vols de curt i mitjà abast per relacions ferroviàries diürnes de menys de quatre hores o nocturnes de 8 a 12 hores. Afegeix que la situació geogràfica de Catalunya permet establir serveis amb temps competitius amb totes les ciutats de la península Ibèrica i amb bona part de l’Europa central i meridional.

D’altra banda, l’associació lamenta que l’ampliació del Prat, el “desinterès històric” de Renfe per operar trens nocturns i l’estructura radial de l’alta velocitat espanyola “normalitzen l’opció aèria” i critica que ha estat “més fàcil” consensuar l’ampliació del Prat que “implantar el carril bus a la B23”. Conclouen que aquests desplaçaments aeris “es poden resoldre perfectament amb ferrocarril amb un cost econòmic i ambiental molt menor”. Per tot plegat, al PTP critica que “la sostenibilitat s’incorpora al discurs polític ‘correcte’ com a recurs retòric, però es deixa de banda de pressa a l’hora de prendre decisions”.