Port de Barcelona

(ACN) Els treballadors d’Amarres de Barcelona i l’empresa han arribat, aquest divendres, a un principi d’acord que serviria per desconvocar la vaga convocada a partir de dilluns, 17 de gener, al port de Barcelona. Tot i així, el document hauria de ser ratificat primer per la plantilla en una assemblea que se celebrarà aquest dissabte a la tarda al recinte portuari. En cas que s’acceptés, la protesta s’ajornaria amb l’objectiu de donar més temps a les parts per continuar negociant un acord definitiu. Si, per contra, el principi d’acord és rebutjat, els treballadors aniran a la vaga, tal com estava previst. Les parts han mantingut trobades al llarg d’aquesta setmana, tant amb mediació com sense, per intentar acostar posicions per poder desconvocar la protesta de dilluns. La darrera vaga que van fer va ser l’any 2018.

L’empresa encarregada de subministrar els serveis d’amarratge dels grans vaixells al port ha convocat aquesta aturada per reclamar més efectius a la companyia, una unificació salarial entre empleats procedents de les empreses Mooring i Cemesa, i increments salarials d’acord amb l’evolució de l’IPC. Una altra de les reclamacions és que s’actualitzi el conveni col·lectiu, que actualment és dels anys 90 i que recull sous i condicions d’aleshores i no fa diferències entre categories.

Quines són les tasques dels amarradors?

Les tasques d’aquest col·lectiu consisteixen a amarrar i desamarrar els vaixells de càrrega i creuers. Per exemple, quan arriba un buc de gran eslora al port de Barcelona, els portuaris són els encarregats d’ajudar a amarrar-lo amb un bot a proa i un altre a popa empenyent-los fins que queden abarloats al moll. Paral·lelament, des de terra i amb l’ajuda de vehicles, es fixen les amarres al norai, també des dels dos extrems del vaixell. Per a aquestes maniobres, es requereixen almenys vuit persones, dues per cada punt. A banda, també s’encarreguen d’ajudar en els relleus de les tripulacions i aprovisionaments.

Comparteix a: