(ACN) El consell d’administració del port de Barcelona ha aprovat tornar a convocar el concurs per a la construcció i explotació de la terminal G de creuers al Moll Adossat, després d’haver-lo retirat pel recurs que van interposar conjuntament Norwegian Cruise Line, Viking Ocean Cruises i Virgin Cruises. Les tres companyies consideraven que el concurs afavoria l’adjudicació directa a Royal Caribbean.
La futura terminal tindrà una superfície de més de 54.000 metres quadrats i una línia de moll de 450 metres, que li permetran acollir creuers de fins a 400 metres d’eslora. Aquestes característiques estan recollides al plec de bases, que també especifica que l’adjudicatari haurà d’aportar un trànsit significatiu de port base, és a dir, de punt d’inici i final dels creuers. Actualment, els creueristes que comencen o acaben el viatge a Barcelona representen el 58 % del total.
Sostenibilitat energètica i connexions amb Sants i l’aeroport
També, es demanarà a l’adjudicatari l’ús d’energies renovables a la terminal i la posada en marxa de serveis que connectin el moll amb l’aeroport i l’estació de Sants. A més a més, s’especifica que tots els vaixells construïts després del 2010 que arribin a la terminal hauran de “connectar-se a la xarxa elèctrica” un cop estiguin atracats mitjançant els sistemes OPS, que s’instal·laran a tot el Moll Adossat.
Tots els creuers, al moll més allunyat
Quan la terminal G entri en servei, es culminarà la concentració de totes les terminals de creuers —set en total— al moll més allunyat de la ciutat, després de l’acord que van arribar el gener del 2018 els aleshores president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau.