Els comerços de la Sagrera engeguen una campanya per crear identitat a través de les persianes del barri. 25 establiments les han decorades amb el retrat dels mateixos botiguers. “El comerç hi és sempre” és el lema de la iniciativa que s’ha finançat amb l’impost turístic. També hi participen les regidories de comerç i de turisme.

Apropar l’essència del comerç quan està tancat

A través d’aquesta intervenció, el veïnat de la Sagrera pot reconèixer els seus comerços encara que estiguin amb la persiana abaixada. “Volem que la gent vegi que el comerç de proximitat dona vida al barri”, explica l’Enric Gil, president de Sagrera Activa Associació de Comerciant, que aplega una norantena de negocis.

Els 25 comerços que han participat són associats a l’entitat comercial i alguns expliquen que els retrats han tingut bona rebuda entre els clients i veïns. L’Enrique López, del bar La Sofía, s’ha sorprès perquè, tot i que el bar es troba a la Sagrera, diu que l’han reconegut al barri de Sant Andreu.

L’artista és Jalón de Aquiles i també participa en l’Escola Elisava

L’encarregat de fer les reproduccions a les persianes ha estat l’artista Jalón de Aquiles, que pertany a l’entitat Rebobinart, amb la col·laboració d’exalumnes de l’Escola Elisava que també han participat en el procés creatiu. Primer van fotografiar els propietaris i propietàries i després van reproduir les imatges amb esprai. A Nati Sanz, de sinfodigital, li ha agradat el resultat. “M’ha tret més jove”, diu entre rialles.