(ACN) El Gremi de Pastisseria de Barcelona preveu mantenir les vendes de panellets amb almenys 250 tones i destaca la convivència d’aquesta campanya amb la celebració de la festa importada del Halloween. El president de l’entitat, Antoni Bellart, apunta en declaracions a l’ACN que aquesta tendència cada vegada es percep més i pot arribar a ser positiva. “La joventut fa el Halloween, però amb panellets“, assegura, i preveu que al final les dues celebracions seran “una cosa conjunta”.

Panellets a platja

Bellart també destaca que, un altre cop, aquests dolços es podran menjar “a la platja” per les bones temperatures, però diu que la calor “no en condiciona la venda”. Afirma que el marge de benefici s’escurça any rere any i que en aquesta campanya no s’han apujat els preus, malgrat l’elevada inflació, que ha fet augmentar el cost del sucre i els ous.

Tanmateix, el president del Gremi de Pastisseria de Barcelona diu que “per sort, el preu del pinyó ha baixat” i això ha motivat que no s’hagin tocat els preus de venda.

Foto: Albert Hernández

El panellet de pinyó, “el rei”

Bellart remarca que el panellet de pinyó continua sent “el rei”, però també el de cafè, ametlla i coco. A més, “cada any se’n creen de nous o se’n recuperen”. Bellart posa d’exemple els panellets del músic, de llimona i festuc i o els de té verd, rom, cirera, tiramisú i xocolata, entre d’altres.

El president del Gremi explica que el consum d’aquest producte ha anat reduint-se a les cases. “Abans es menjaven 20 o 25 panellets, i avui en dia amb 3 o 4 per persona ja es fa”, diu. Bellart entén aquest comportament en un context d’inflació, però considera que malgrat tot, “aquesta diada té bona salut”.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a