Comença la campanya estival de festius amb botigues obertes a les zones turístiques de la ciutat. A partir d’aquest diumenge, i fins el 15 de setembre, els establiments situats a les zones 1 i 2 del Pla especial urbanístic d’allotjaments turístics (PEUAT) podran aixecar la persiana entre les de 12 i les 20 h. Els botiguers valoren de manera molt diferent aquesta campanya.

Durant aquest primer dia, la imatge del centre contrasta amb la dels barris, on la majoria d’establiments han decidit mantenir la persiana abaixada. A les zones més turístiques, com el Portal de l’Àngel, han obert portes les franquícies.

Més contractes i més vendes al centre

El president de Barcelona Oberta, Gabriel Jené, es mostra optimista amb les perspectives de vendes i la recuperació del turisme a la ciutat. En relació amb les crítiques dels sindicats, que l’any passat van amenaçar de trencar l’acord per la manca de contractació, Jené argumenta que el 2022 la mesura es va aprovar 15 dies abans que comencés la campanya i les empreses no van tenir temps per organitzar el personal. “Va ser un desgavell”, afirma. Enguany, però, segons el president de Barcelona Oberta, es “vetllarà pel compliment dels acords sindicals” i per la creació de llocs de treball.

Els barris, reticents a obrir les botigues

A l’altra cara de la moneda hi ha la Fundació Barcelona Comerç. El president de l’entitat, Pròsper Puig, estima que enguany es repetirà la tònica de l’estiu passat, quan només van obrir un 5 % dels establiments. “Només beneficia els grans i les botigues de luxe”, diu. Per això, Puig considera que s’hauria d’acotar el permís d’obertura comercial a les botigues situades al centre de la ciutat. Finalment, alerta que “no es pot permetre que la compra que es fa diàriament als comerços de barri es desplaci els diumenges al centre de la ciutat”.