Persianes abaixades. És amb el que es troben els turistes quan visiten la ciutat un diumenge. I a molts, els hi agradaria que no fos així. Des de Barnacentre asseguren que el 50% de les vendes que es fan actualment en aquest eix comercial provenen del turisme que visita la ciutat. Creuen, però que si les botigues obrissin els diumenges, molta gent, al marge dels turistes hi vindria a comprar JAVIER COTTET, president de Barnacentre "Això és bo o és dolent per la ciutat? Jo crec que tot el que sigui que el consum pugi, que la gent fagi despesa, que la gent tingui més sou, tot això, en principi, és bo." Però no tothom hi està d'acord. Des de la Fundació Barcelona Comerç, asseguren que només entre l'1 i el 2% dels creuers que arriben a la ciutat ho fan en diumenge i que per tant, els beneficis no compensen els costos. SALVADOR ALBUIGECH, president de la Fundació Barcelona Comerç "Això és més aviat una estratègia de les grans marques i de les grans superfícies per obtenir una quota de mercat més elevada de la que tenen fins ara. Perquè ells incrementin la seva quota nosaltres hem de tancar botigues, perquè l'increment de costos ens obliga? Doncs la veritat és que lluitarem perque això no sigui així." A més, creuen que els turistes ja tenen possibilitats de comprar en alguns comerços del centre que obren els diumenges o en centres comercials com el Maremàgnum, que no tanca els festius.