(ACN/Redacció) La 36a edició del Saló del Caravaning s’ha estrenat al recinte firal de Gran Via amb una gran afluència de visitants. Entre les novetats, un espai d’assessorament per aconseguir consells sobre els viatges en autocaravana i també una mostra de cases singulars. En les primeres hores, s’hi ha congregat un públic molt familiar que, en molts casos, repeteix visita per veure els últims models de les principals marques de caravanes, autocaravanes i furgoneta càmper.

La cultura càmper, una alternativa que atreu milers d’usuaris
La llibertat de viatjar sense lligams és un dels seus atractius

El Saló del Caravaning, organitzat per Fira Barcelona, se celebra fins el proper 15 d’octubre, amb 150 empreses participants i  amb prop de 1.000 autocaravanes, càmpers i caravanes a la venda. La cita té enguany un 15 % més d’expositors i espera superar els 60.000 visitants. Molts en família, com el Jonatan Navarro, la Gemma Pérez i els seus tres fills, que ja tenen una caravana però que acudeixen al recinte perquè els encanta “aquest món” i volen veure les novetats. Busquen accessoris per millorar el seu vehicle, però també es pensen si comprar un vehicle càmper, més petit i pràctic.

El vehicle càmper segueix a l’alça

Un sector que viu un bon moment desde la postpandèmia, com assenyala Albert Colom, responsable comercial de Camper Ibèrica. Corrobora que el sector de la furgoneta camperitzada i els més petits segueix a l’alça. Ho demostra, diu, el fet que les principals marques fabricants d’autocaravanes del seu grup ara també produeixen aquest tipus de vehicle, que abans no consideraven. Com a darrera tendència apunta a l’evolució dels “garatges” de les autocaravanes, cada cop mes grans per poder guardar objectes més voluminosos, i també amb més capacitat de càrrega.