“El que fem és donar informació als comerços de quin és el comportament no individualitzat, sinó en grup de com es comporta la clientela i quins són els continguts que estan mirant més i saber quins són els productes que més atrauen”, explica Toni Plaza, director financer de Beabloo. Així, l’empresa garanteix l’anonimat dels usuaris en tot moment. La intenció del projecte, segons explica l’empresa, amb seu central al Poblenou, és donar un cop de mà als petits comerços perquè puguin fer front a la gran competència que representen els centres comercials. Els clients que contracten el servei de MyBloo accedeixen a uns punts que poden desembocar en publicitat del seu negoci en altres zones del barri fora del seu establiment que pot incentivar la visita de compradors potencials.

Avui dia, cinc negocis de la ciutat han contractat l’oferta de MyBloo. Entre aquests, la sabateria Painos, ubicada al districte de Sarrià – Sant Gervasi, on ja hi ha instal·lada una pantalla que promociona el seu propi calçat. “Entra molta gent perquè li ha arribat l’avís i és molt important posar cada dia una foto, una promoció…”, assegura Maria Àngels Torres, propietària de la sabateria. Considera que el sistema de compra està “canviant” i que ha de ser el venedor qui “vagi a buscar” el client i no a l’inrevés. A banda d’enviar avisos, la Maria Àngels també accedeix de tant en tant al web que Beabloo li ha creat per analitzar les dades que registra la càmera que té col·locada a l’establiment.

Publicitat en “dos clics”

“Amb dos clics, directament, cada petit botiguer de cada barri, de cada ciutat, de cada poble, podrà fer la comunicació al moment d’aquells continguts que acaba de crear o que li hem creat nosaltres perquè surtin al moment en totes les plataformes digitals que tingui”, exposa Plaza, que destaca la “senzillesa”del sistema. De fet, tal com han explicat, és tan simple com fer una foto del producte, enviar-la a una adreça de correu, un robot automàtic autoritza l’operació i al cap de pocs segons apareix a la pantalla, a l’app, al web i a les xarxes socials del negoci. Aquesta és una de les vies, l’altra és que sigui el propi botiguer qui decideixi on vol promocionar la seva oferta.

Els esforços de Beabloo se centren ara a comercialitzar aquesta nova plataforma  –adquirible per 50 € al mes– i estendre-la a diferents sectors. Segons han apuntat, fins i tot el sector bancari està interessat en aquest invent publicitari. Ja hi ha alguns comerços arreu de l’estat que també han contractat MyBloo i, segons assenyalen des de la companyia, el proper mercat a potenciar és al sud-est asiàtic. És per això que a la vuitantena d’empleats que treballen des de la seu central de Barcelona, s’hi sumen 15 treballadors més al centre de càlcul que tenen a la Xina. Els presagis són bons per a l’empresa emergent, sobretot després que un dels seus principals accionistes, Softbank, hagi creat un fons d’inversió dotat en 100.000 milions de dòlars dedicat a la investigació de noves tecnologies.