"Els taxistes fan més hores per igualar la recaptació de l'any passat" No tots els taxistes fan la mateixa fulla perquè tot va en funció de les hores que treballen, perquè no hi ha un horari definitiu per a cada taxista. Cada taxista adapta les seves necessitats a l'horari. La mitja que hi ha de reducció respecte als mateixos mesos de l'any passat és d'entre un 20 i un 25% menys de recaptació. Això significa que molts taxistes per igualar la recaptació de l'any passat fan més hores. Si l'any passat treballaven 10 hores, ara en treballen 12 o 13 per poder recaptar el mateix. "El sector està rebent molts aturats que es treuen la llicència de taxista" Problemes que hi ha? En situació de crisi com l'actual, el sector del taxi també rep molta gent a treballar. Molta gent que es queda a l'atur en altres sectors es treu el carnet de taxista i ve a treballar al taxi. Per exemple, a Barcelona i l'àrea metropolitana hi ha aproximadament 2.500 taxis a doble torn. Això vol dir que per la nit hi ha 2.500 taxis. Fa un any i mig hi havia 700. Contra més gent entra a treballar al sector del taxi, la recaptació és més petita. "Demanem que es controli el nombre de taxis perquè no afecti la facturació" La mesura que nosaltres hem demanat a l'administració, a l'Institut Metropolità del Taxi, que és el que té competències, és que es controli el número de vehicles a doble torn perquè es mantingui la mateixa situació. I si marxa gent, que no sigui reemplaçada. No es tracta de posar ningú al carrer però que no sigui reemplaçada fins que no sortim de la situació actual de menys recaptació. Quan això es solucioni, ja parlarem. "Hi ha molts taxistes que no saben parlar castellà i, encara menys, català" És veritat que hi ha molta gent, sobretot estrangers, que gairebé no saben parlar el castellà i aproven perquè els exàmens que es fan són de text. És a dir, no han de parlar. S'aprenen exactament el tipus de pregunta que és i posen una creu. Aquest tipus de gent segurament parla millor l'anglès que el castellà, i del català, 'olvídate'. I et trobes també que no saben circular per Barcelona i això és un descrèdit per al servei del taxi a Barcelona i també per a la imatge que es dóna de la ciutat. Per això nosaltres hem demanat a l'Institut Metropolità del Taxi que al marge de l'actual examen escrit, també es fagi un examen oral. "Actualment no es multa ni el 10% dels taxistes il•legals" Ho estem denunciant. Nosaltres també agafem matrícules d'aquest tipus de gent. I ho estem denunciant a la Direcció General de Transports de la Generalitat que és la que té competències. Ells estan intervenint dins de la capacitat que tenen a l'aeroport de Barcelona, al de Reus i al de Girona. Alguns que han pogut agafar els han multat. Però el que és cert és que no multaran ni al 10% de la gent que està fent aquest tipus de servei. I això és treball que també treuen del propi sector del taxi. "Uns 4.000 taxis ja estan connectats al 112 com a mesura de seguretat" Hi ha taxis que porten mampares, no gaires perquè és un tema molt incòmode sobretot per a l'usuari que sembla que va tancat allà al darrere. Però a l'àrea metropolitana el que s'està implantant obligatòriament és la connexió amb el 112. A Barcelona hi deuen haver uns 4.000 connectats al 112. Això vol dir que si estàs en una situació d'emergència, actives l'alarma i el 112 rep on està el taxi i el que es parla a l'interior del taxi. "Els taxistes, de moment, no som grup de risc per contraure la grip A" El que ens han dit és que els taxistes, de moment, no estem classificats com a professió d'alt risc. Quan vingui el tema de la pandèmia i resulta que el taxistes comencem a agafar la grip, haurem de prendre alguna mesura. Nosaltres vam plantejar el problema que teníem: no podem netejar-nos les mans cada vegada que puja un usuari o li dones canvi, estàs en un habitacle d'un metro i mig respirant exactament el mateix que aquella persona... Hi ha persones que les portem nosaltres a l'ambulatori. Qualsevol persona que tingui la grip A no agafarà el metro o l'autobús. Agafarà un taxi. Per tant, som més propensos a agafar contagis que altres sectors.