L’anàlisi dels actius de la ciutat en mesura les atraccions turístiques, el clima, la seguretat, la prosperitat econòmica i les infraestructures, sobretot de transport públic, privat i per arribar-hi. Pel que fa a la percepció exterior que es té de la ciutat, els autors de l’estudi han analitzat les aparicions en mitjans de comunicació internacionals i, sobretot, les opinions de la gent a Facebook i Twitter. En cadascun dels dos aspectes, cada ciutat té una puntuació entre zero i 10. Els actius de Barcelona obtenen una nota de 6,8, però la percepció que se’n té a fora és de 8, la qual cosa sembla indicar que la ciutat sap vendre’s força bé.

Després de Los Angeles, que encapçala el rànquing amb una puntuació de 18 sobre 20, hi ha Nova York, Londres i París. Aquestes quatre ciutats treuen un 10 en l’examen de projecció als mitjans de comunicació i les xarxes socials. Barcelona també és superada -per poc- per Seül, amb una reputació de ciutat amigable, segura i amb bones infraestructures que la situa molt per sobre de la resta de capitals asiàtiques.

Barcelona queda just per sobre de Rio de Janeiro en el rànquing. De fet, els analistes de ‘The Guardian’ consideren que són ciutats amb marques comparables, tot i que Rio és menys segura. A més, a hores d’ara, Rio de Janeiro es beneficia de la projecció que li dóna el Mundial de Futbol, que s’hi farà el mes vinent, i els Jocs Olímpics de 2016. San Francisco i Las Vegas apareixen a continuació amb puntuacions similars.

Madrid és a la 12a posició del rànquing, entre Istanbul i Chicago, amb una puntuació d’actius de 7,4 i una percepció exterior de 7. És a dir, que Madrid té millors infraestructures que Barcelona però pitjor marca, segons ‘The Guardian’.

El baròmetre de marques de ciutats Guardian Cities ha estat elaborat per la consultora Saffron, especialitzada en l’anàlisi de la imatge de marca de les ciutats. El diari britànic, que també ha publicat els resultats al prestigiós blog de periodisme de dades Data Blog, va encarregar a aquesta consultora que actualitzés i ampliés l’estudi que ja havia fet al 2008 amb ciutats europees.