Després del Black Friday i el Cibermonday, aquest dijous ha estat l’hora de la Shopping Night Barcelona. Els comerços de l’emblemàtic passeig han allargat a la nit el seu horari habitual per donar cabuda a activitats culturals i de promoció.

Els qui s’hi han passejat han pogut gaudir de tastos i invitacions de les botigues, que han redecorat els seus espais enguany seguint l’estil de la novel·la ‘Alícia al país de les meravelles’. La reina de la jornada ha estat la dissenyadora de moda Agatha Ruiz de la Prada, que ha exercit de mestra de cerimònies d’una festa exclusiva que s’ha celebrat al Palau Robert.

El glamur envaeix el passeig

Les escoles de disseny de moda de Barcelona han tingut un espai destacat en aquesta edició de la Shopping Night Barcelona. Entre l’avinguda Diagonal i el carrer del Rosselló s’hi ha instal·lat una passarel·la urbana en què ha lluït la creativitat del sector de la moda. Els qui estaven interessats en conèixer el procés creatiu d’aquest sector, ho han pogut fer de la mà de l’escola de moda Illa Escola d’Art i Disseny.

La pintura també ha envaït el carrer gràcies al Reial Cercle Artístic de Barcelona, que ha organitzat una sessió de pintura en viu inspirada en la novel·la de Lewis Carroll.

A l’escenari principal de la nit, situat al carrer de Provença, s’hi han fet actuacions de grups de música i DJs. Els qui es volien endur un record de la vetllada en forma de fotografia ho han pogut fer al photocall popular situat entre els carrers d’Aragó i de València.

I una mica més avall, entre Gran Via i Casp s’hi ha instal·lat un espai gastronòmic amb quinze furgoteques i servei de beguda. En total, nou espais repartits per tot el passeig de Gràcia.

Bona part de les botigues que s’han sumat a la iniciativa anunciaven a la revista oficial de l’esdeveniment l’oferta de petits obsequis i vals de descompte als compradors, còctels de benvinguda i rebaixes en articles. Els descomptes han estat d’entre el 15 % i el 30 %.