La feina de la Guàrdia Civil arrenca molt abans que el ferri atraqui al Port de Barcelona. Els agents revisen a conciència la llista de passatgers i de cotxes a la recerca de qualsevol indici sospitós. Pistes que els puguin portar cap a les bandes de narcotraficants que utilitzen la línia de Tànger per introduir carregaments d'haixix a la Unió Europea. Anys enrere ho feien amb les "planadores", unes llanxes ràpides que en qüestió d'hores arribaven a la costa espanyola. Alejandro Anelo, comandante de la Guàrdia Civil "Ahora no les sale rentable el tema de las planeadoras hasta aquí a Catalunya como se podía apreciar hasta el 2007 y ahora el método de introducción es otro. La delincuencia organizada hace eso, buscar la grieta, el poro para poder introducir el hachís" El primer filtre és el control de documentació. Després s'escorcolla a fons l'equipatge. Però on és més habitual trobar droga és aquí, dins dels cotxes, en els dobles fons que fabriquen les mateixes bandes de narcotraficants. Amagatalls on es poden camuflar fins a 240 quilos de haixix. De fet, qui se la juga sol fer-ho per quantitats importants. Carregaments que al mercat negre poden superar els 300.000 euros. Els agents ho revisen tot de forma minuciosa. Maleter, motor, seients... I després entra en joc el gos policia. Les bandes ho saben i per això intenten despistar l'animal. Alejandro Anelo, comandante de la Guàrdia Civil "Intentan enmascarar con productos alimenticios con muchísimo olor como especies o pasta de dientes como en alguna ocasión creyendo que el perro no va a oler y si que huele" Pablo Ruiz "Davant la més mínima sospita, els agents porten el vehicle cap al scanner que hi ha al port. Un camió de grans dimensions que fa una radiografia minuciosa del cotxe per detectar si hi ha droga amagada en algun racó" Aquest cop la Guàrdia Civil no ha detectat res d'estrany així que tots els cotxes continuen el viatge cap a França, d'on vénen la gran majoria de passatgers. La de Tànger és una de les línies calentes del port. I prova d'això en són les estadístiques. Des de principis d'any, la Guàrdia Civil ha interceptat 822 quilos d'haixix. És tres cops més que en el mateix període de l'any passat. Uns bons resultats que s'han aconseguit gràcies a la pressió dels agents. Segons fonts policials, les bandes ja estan buscant altres ports on els sigui més fàcil colar la droga. Sobretot de cara al proper mes, quan comença la recol·lecció del cànnabis a les plantacions del nord del Marroc.

Entre gener i agost d’aquest any, la Guàrdia Civil ha detingut 12 persones per traficar amb haixix. La xifra contrasta amb els quatre que hi va haver en el mateix període de l’any passat.  Sovint es tracta de grans quantitats de droga, entre 120 i 240 quilos, unes quantitats que al mercat negre poden tenir un valor superior als 300.000 euros.

Per evitar els controls policials, les bandes de narcotraficants camuflen l’haixix dins dels cotxes. Fabriquen, per exemple, un fals sostre per col·locar-hi a dins els paquets de droga. Per això, cada vehicle sospitós es sotmet a un examen rigorós per part dels agents. En el dispositiu hi participen gossos ensinistrats per detectar droga i si salta l’alarma, el vehicle es trasllada a un escàner especial per analitzar-lo.

Fins fa pocs anys, les bandes de narcotraficants feien servir llanxes ràpides per introduir la droga a l’Estat. L’augment de la vigilància a l’estret de Gibraltar per frenar la immigració il·legal els va fer variar de ruta i pujar cada cop més cap a la costa mediterrània. De fet, es van detectar algunes llanxes al Delta de l’Ebre però segons fonts policials, això ja no els surt a compte i han hagut de buscar alternatives. I una de les opcions és fer servir els ferris que uneixen Tànger amb Barcelona.

Des que es va posar en marxa aquesta línia, els decomisos d’haixix al port de Barcelona s’han disparat. Això ha fet augmentar els controls policials. I ara, segons fonts de la Guàrdia Civil, els mateixos traficants reconeixen que estan buscant ports alternatius per introduir la droga.  Sobretot de cara al finals de setembre, quan comença l’època de recollida a les plantacions de cànnabis al nord del Marroc.