L’estudi encarregat per l’Ajuntament i sota el títol La integració del nou projecte del tramvia amb el sector del comerç i dels serveis avalua l’impacte que suposaria sobre l’àmbit comercial la connexió dels trens per la Diagonal. Com que el tramvia suposa un increment de passatgers, això es traduiria en un augment dels clients potencials dels botiguers.
Entre 35.000 i 60.000 passatgers al dia
L’informe preveu el que s’anomena efecte aparador, que comportarà el pas del tramvia al llarg de tota la Diagonal. S’ha previst que cada dia hi hauria entre 35.000 i 60.000 viatgers més entre els trams que s’han estudiat. Molts d’aquests nous viatgers es podrien convertir en clients potencials dels comerços de l’avinguda Diagonal.
Millores que guanyarien els vianants
Segons l’estudi, la connexió suposaria un increment de l’espai destinat als vianants. Està prevista una reforma del carril bici, es reduiria la circulació del trànsit privat i, per tant, hi hauria una menor contaminació atmosfèrica i acústica. També es guanyarien més espais verds. De fet, la nova zona enjardinada que estaria prevista representaria prop de 20.000 metres quadrats.
La fase d’obres afectaria negativament els comerços
El director de l’àrea de territori de l’Institut Cerdà, Lluís Inglada, ha explicat que un dels esculls principals que té la unió dels tramvies són les obres. Inglada ha assegurat que la fase de recuperació econòmica pels comerços estaria al voltant d’entre un i quatre anys. Més a llarg termini seria quan es consolidaria “l’efecte positiu” d’aquestes obres.
Aquesta informació s’ha conegut la mateixa setmana que s’ha de votar en el plenari la proposta d’Ada Colau de connectar els dos tramvies per la Diagonal. De moment, segueix sense tenir el suport dels grups de l’oposició. També aquesta mateixa setmana s’ha donat a conèixer una enquesta encarregada per TRAM en què un 48 % dels barcelonins es mostrarien a favor de la unió del Trambaix i el Trambesòs per aquesta artèria de la ciutat.