L’últim a sumar-se a la família del logotip somrient ha estat el quiosc de les Glòries, a la sortida de l’estació del metro. Amb aquest ja són quatre els Good News, un nou concepte de quiosc de premsa que cinc socis barcelonins van decidir engegar enmig del confinament més estricte.

Un dels impulsors de la idea és el Lucas de Gispert, que explica com en les setmanes de confinament domiciliari van tenir temps per repensar els quioscos de tota la vida. “Vèiem que molts quioscos tenien una imatge descuidada amb molta presència de plàstic i sense consciència ecològica”.

Agafant com a model exemples que s’han començat a implantar en altres ciutats com París o Lisboa, van decidir obrir el primer quiosc Good News a la cruïlla de Diagonal amb el carrer de Balmes, on el que hi havia feia temps que estava tancat.

De forma “pràcticament immediata” el quiosquer de la plaça de Sarrià els va contactar per si els interessava quedar-se’l. El seu és un projecte que busca “connectar el quiosc amb totes les edats. Els joves ara venen al quiosc perquè hi troben una oferta que s’identifica més amb ells”.

Una oferta que, a banda de la premsa diària, també inclou revistes especialitzades, llibres i productes gastronòmics com cafès, sucs i brioixeria “procedent del comerç just, prioritzant el km 0 per donar sortida al comerç local”, explica de Gispert.

Després del de la plaça de Sarrià va arribar el del passeig de Gràcia, 107, i l’últim, el de la plaça de les Glòries. Quatre espais que funcionen “de dilluns a dilluns de dos quarts de vuit del matí a vuit del vespre”. Els regenten treballadors “que s’intenta que siguin del mateix barri, per ajudar a crear-hi ocupació”.

Els clients han de saber que ara mateix hi ha en marxa una campanya que “si venen amb una bona notícia els fem un descompte”. El somni dels cinc impulsors de Good News és “tenir un quiosc a cada barri de la ciutat”. Al ritme que van potser aviat ho aconseguiran.