Els gestors administratius estan desbordats arran de la pandèmia. Són els encarregats de tramitar molts dels expedients de regulació temporal i ajuts generats per la crisi del coronavirus. Acusen de “desgavell” i d'”improvisació” el Departament de Treball per la polèmica gestió de les ajudes als autònoms.
Marc Bueno, advocat del Departament Jurídic de PIMEC, ha assegurat que les plataformes de la Generalitat de Catalunya “no han estat al nivell” i “no han complert el nivell d’exigència de demanda que es podia esperar en un moment en què hi havia un gran volum de sol·licituds“. En declaracions al programa ‘reset’, de betevé, Bueno també ha criticat “la improvisació del Departament de Treball en treure els formularis un, dos i fins a tres dies després que sortís la norma”.
“Ha estat frustrant”
Per la seva banda, la representant del Col·legi Oficial de Gestors Administratius de Catalunya, Aurora Rodés, ha afegit que “com a prestació tenia bona pinta, però s’ha gestionat molt malament“. Per Rodés, “s’hauria hagut d’acotar una mica més i donar un termini més llarg” perquè, segons ha explicat, ha estat “angoixant” i “frustrant“, sobretot per a tots aquells que no han pogut presentar les sol·licituds per optar a les ajudes.
La plataforma “no estava preparada”
També hi ha dit la seva la presidenta de la Unió de Treballadors Autònoms de Catalunya, Sandra Zapatero. En declaracions a ‘reset’, ha explicat que aquesta situació ha generat “estrès“, molta “inseguretat” i “incertesa” per haver de fer uns tràmits que “no havien fet mai”. Per això, diu, “molts han optat per posar-se en mans d’un gestor”.
Zapatero creu que la plataforma del Departament de Treball “no estava preparada per a aquesta allau de sol·licituds“, però considera que “no s’hauria de col·lapsar” perquè era previsible que molta gent voldria optar a les ajudes. Per tot plegat, diu que “s’hauria d’ampliar el termini” i afegeix que l’única esperança dels qui han arribat just després del tall és “creuar els dits perquè algú dels que hi ha davant teu no compleixi els requisits”.